29 aprilie 2013
Rezultatele Cupei oraşului Orhei la Karting 2013
Sezonul 2013 la karting poate fi considerat deschis! Pe data de 28 aprilie 2013, pentru prima dată în istoria oraşului, cu excepţia anilor 80 ai secolului trecut în Orhei a avut loc Cupa oraşului Orhei la Karting.
Competiţia a fost organizată cu sprijinul sponsorilor evenimentului - compania Calbor Grup SRL - reprezentant oficial al uleiurilor pentru motor G-Energy, www.lubrifiant.md; companiei petroliere BEMOL; companiei de asigurări EUROASIG; service auto SPORT CAR; companiei distribuitoare de băuturi energizante BIG SHOCK.
Pentru piloţi, această cursă, de asemenea, a fost o noutate, deoarece ea s-a desfăşurat pe stadionul central al oraşului Orhei, care a fost reamenajat într-un circuit improvizat dar sigur, constituit din două secţiuni drepte şi două secţiuni de curbe, care reduceau viteza piloţilor înainte de secţiunile drepte a stadionului. Este de remarcat faptul că organizatorii au făcut totul, pentru ca această cursă să fie un succes şi le-a reuşit! Pentru o cursă de debut al noului sezon, aceasta a adunat un număr colosal de mare de spectatori şi fani ai kartingului, sprijinul cărora au simţit şi piloţii!
În cursă au participat piloţi în patru clase - "Naţional 60", "Naţional 125 - Juniori", "Naţional 125" şi "Rotax Max". Localnicii susţineau doi orheieni şi anume pe Paşa Vitalie, care concura în clasa "National 125" sub numărul 69 şi pe Şaban Stanislav, care participa sub numărul 15 în cea mai competitivă clasă - "Rotax Max"!
În ciuda simplităţii traseului, piloţii luptau cu unele dificultăţi - căldura insuportabilă, bordurele pe marginea traseului, trecând peste care putea sări lanţul de transmisie a motorului kartului şi una din cele mai lente secţiuni ai traseului, unde piloţii adeseori se confruntau cu derapaje, care le răpeau timpul preţios din cursă. Problema derapajelor a fost legată nu numai de punctele diferite de frânare înaintea celor doua secţiuni lente, dar şi de traiectoria prăfuită, care le-a jucat feste piloţilor.
Fiecare pilot din fiecare clasă a trebuit să participe la două sesiuni de antrenamente (trei pentru clasa "Rotax Max"), la calificări, care constituiau din trei tururi – unu pentru încălzire şi două la timp şi numai apoi să intre în curse - două la număr pentru fiecare clasă – semi-finala şi finala.
Clasa "Naţional 60"
Primii la startul cursei de semi-finală au ieşit trei piloţi al clasei "Naţional 60" - Guţu Artiom (nr. 4), Mitcovschii Daniil (nr. 1) şi Belosnicenco Victor (nr. 8). După începerea cursei Artiom a trebuit să dea tot ce poate, pentru al ajunge pe Victor în lupta acerbă pentru prima poziţie. Belosnicenco Victor a început cursa de pe prima poziţie, dar deja după două ture el a făcut o greşeală, cedând poziţia de lider lui Guţu Artiom, care, în cele din urmă, a şi câştigat cursa. Victor nu a reuşit să se întoarcă în cursă după greşeala sa nefastă, iar Mitcovschii Daniil, chiar dacă a făcut multe greşeli, a reuşit să finalizeze cursa pe poziţia secundă.
În a doua cursa lucrurile au fost mai puţin intense decât în prima cursă. De multe ori Belosnicenco Victor (nr. 8) se apropia de liderul cursei Guţu Artiom (nr. 4), dar până la atac nu s-a ajuns, mai ales când ambii piloţi îl întreceau cu un cerc pe Mitcovschii Daniil (nr. 1), decalajul dintre lideri a crescut foarte mult.
Ca urmare Guţu Artiom a câştigat cursa cu un avans imens faţă de
principalul său rival, astfel devenind şi câştigătorul Cupei în clasa
"Naţional 60".
Clasa "Naţional 125 - Juniori"
În următoarea clasă, "Naţional 125 - Juniori", au participat patru piloţi, dar deja în al doilea tur al semi-finalei, a părăsit cursa câştigătorul calificărilor - Podgurschii Denis (nr. 5). Astfel, cursa din semi-finală a fost câştigată de Coroban Victor (nr. 55), care a lăsat departe în urmă ocupantul poziţiei secunde Tudos Maxim (nr. 44) şi ocupantul locului trei - Popuc Nicolae (nr. 11).
În a doua cursa nu a putut participa Podgurschii Denis (nr. 5), care anul trecut a arătat un ritm destul de intens câştigând câteva curse, în timp ce cei trei piloţi rămaşi au luat poziţiile pe linia de pornire corespunzător cu rezultatele din prima cursă.
Câştigând fără prea mult efort şi în a doua cursă, Coroban Victor a devenit câştigătorul Cupei în clasa sa.
Clasa "Naţional 125"
A treia clasă, "Naţional 125", a fost şi cea mai numeroasă cu 8 piloţi la număr! Prima cursa a fost una dintre cele mai interesante curse a zilei. Piloţii foarte des schimbau poziţiile între ei, atacau de multiple ori, dar la linia de sosire au ajuns doar 4 karturi - din păcate, celelalte karturi au părăsit cursa din cauza diverselor probleme tehnice. Spre deliciul fanilor, la linia de sosire a ajuns şi Paşa Vitalie (nr. 69), în timp ce cursa a fost câştigata de Pilip Denis (nr. 22).
A doua cursă a fost şi mai spectaculoasă! Ca şi la startul primei curse, Pilip Denis a pierdut niţel de la începutul cursei finale, dar chiar în prima jumătate a primului tur, el deja depăşise doi concurenţi dintr-o manevră, astfel recâştigarea poziţia de lider, pe care nu a cedat-o până la finele cursei.
O luptă demnă de lăudat a arătat pilotul orheiean, Paşa Vitalie (nr. 69), pe care îl caracteriza maniera spectaculoasă de pilotare în derapaje controlate, dar spre mijlocul cursei el a fost depăşit de piloţii cu numărul 20 (Bogdan Victor) şi 28 (Fedorenco Denis), iar din cauza unor probleme tehnice, el nu a reuşit să termine cursa.
Spre final a părăsit cursa şi pilotul cu numărul 12 (Drăguleanu Daniil), în timp ce la linia de sosire iarăşi au ajuns doar 4 piloţi în frunte cu Pilip Denis. Chiar înainte de finiş a derapat Bogdan Victor (nr. 20), dar el a fost capabil să continue cursa şi să o finiseze pe locul secund fără a pierde vreo poziţie.
Clasa ”Rotax Max”
Cea mai aprigă bătălie a venit odată cu apariţia piloţilor celei mai puternice clase - "Rotax Max". Startul semi-finalei, câştigat de Ameţinschi Alexandru (nr. 7), care l-a întrecut pe liderul calificărilor, Munteanu Eugen (nr. 31), nu a prevestit incidente, dar deja în al doilea tur, campionul anului 2012, Munteanu Eugen a făcut o greşeală, astfel coborând de pe locul 2 pe locul 6.
Imediat după Munteanu, a derapat şi nou-venitul
pilot al sezonului, Dragovţev Veaceslav(nr. 32), care,spre deliciul publicului, a cedat
locul său pilotului din Orhei, Şaban Stanislav(nr. 15). Ambii piloţi s-au
reabilitat rapid şi după o perioadă scrută de timp au început să-l preseze pe pilotul
sub numărul 15, Şaban Stanislav, care a
făcut o greşeală ieşind în decor, astfel lăsând-ui pe urmăritori (piloţii cu
numerele 32 şi 31) să treacă în faţă. În lupta pentru a patra poziţie, Munteanu
şi Dragovţev l-au ajuns rapid şi pe Gladchih Andrei (nr. 8), care la moment
ocupa poziţia 3 în cursă.
În acel moment a avut loc şi schimbul de lideri – în urma unei greşeli la intrarea în aceeaşi serie de curbe lente, Ameţinschii Alexandru (nr. 7) a cedat poziţia de lider lui Răileanu Alexandru (nr. 25).
În spatele liderilor, Munteanu a reuşit să-l întreacă pe Dragovţev şi aproape să-l depăşească pe Gladchih, dar din cauza traiectoriei greşite el a trecut pe bordură, ceea ce a defectat lanţul de transmisie şi a dus la părăsirea cursei de către campionul anului trecut. Îndată după aceasta, publicul a asistat la cea mai îndrăzneaţă confruntare a zilei, care a demonstrat seriozitatea kartingului tuturor scepticilor!
Dragovţev Veaceslav (nr. 32) a întreprins câteva atacuri spectaculoase, pe care cu greu le contracara Gladchih Andrei (nr. 8). Andrei nici nu s-a aşteptat la astfel de atacuri îndrăzneţe din partea nou-venitului acestui sezon! Veaceslav ataca doar pe porţiunea rapidă a liniei start-finiş înaintea primei curbe dreapta, iar poziţia lui pe exterior nu-i permitea să-l depăşească pe Andrei. Dar aceste atacuri au fost de neuitat!
Dar chiar în penultimul tur, Dragovţev Veaceslav a comis o greşeală, care a exclus orice şansă pentru un ultim atac, în rezultat el a venit la finiş pe locul 4, chiar în spatele lui Gladchih. Ceea ce ţine de lideri, Ameţinschii Alexandru (nr. 7) aşa şi nu a reuşit să-l ajungă pe Răileanu Alexandru (nr. 25), care a şi câştigat cursa din semifinală.
Cursa finală în clasa ”Rotax Max”, de altfel şi ultima cursă a zilei, a început cu pierderea a două poziţii pentru Răileanu Alexandru (nr. 25), care a coborât de pe prima, pe a treia poziţie în timp ce Ameţinschii Alexandru (nr. 7) a luat poziţia de lider, iar Gladchih Andrei (nr. 8) a urcat de pe 3 pe 2, dar chiar în primul tur Gladchih a derapat, coborând drastic pe ultimul loc. După câteva ture, Munteanu Eugen (nr. 31) l-a atacat brutal pe Răileanu Alexandru (nr. 25), iar în urma contactului dintre ei, a sărit lanţul de transmisie de pe kartul lui Răileanu, care a fost nevoit să părăsească cursa.
În goana după Munteanu Eugen (nr. 31), Dragovţev Veaceslav (nr. 32) a ieşit prea larg din curba înaintea liniei start-finiş, kartul său fiind aruncat în decor peste bordură cu o răsucire periculoasă de 180 de grade, iar lanţul de transmisie, care a sărit, nu i-a permis să continue cursa. Evenimentele ulterioare s-au desfăşurat între Gladchih Andrei (nr. 8) şi Şaban Stanislav (nr. 15).
Andrei l-a întrecut pe Stanislav, dar pilotul din Orhei s-a activizat şi spre deliciul publicului nu l-a lăsat pe Gladchih să plece din zona de atac! Dar această urmărire a durat numai câteva ture, iar apoi orheianul a început să rămână în urmă. În acest moment, liderul cursei, Ameţinschii Alexandru (nr. 7) era deja departe de urmăritorii săi şi părea că nimeni nu-l mai poate ajunge – cel mai apropiat urmăritor, Munteanu Eugen (nr. 31), era la 7 secunde distanţă.
Şi atunci, pentru ultima dată, dificila serie de
curbe lente, a mai făcut o ”victimă” – Ameţinschi a comis o greşeală acolo, iar
din cauza restabilirii sale îndelungate, el a fost întrecut de Munteanu şi
Gladchih! La finalul ultimei curse a Cupei oraşului Orhei, clasamentul pentru
finala ”Rotax Max” arata astfel – Munteanu, Gladchih, Ameţinschi şi Şaban.
După calculul punctelor din semi-finalele şi finalele pentru toţi piloţii a tuturor claselor, a venit şi timpul înmânării premiilor. Premianţii şi câştigătorii au primit cupe, băuturi energizante de la sponsorul Big Shock, uleiuri pentru motor de la sponsorul general al campionatului - G-Energy şi premii băneşti dintr-un fond total de 15.000 lei, acordaţi de veteranii kartingului al oraşului Orhei. Fondul bănesc a fost împărţit în felul următor – pentru locul trei piloţii fiecărei din cele 4 clase primeau câte 750 lei, pentru locul 2 – 1000 lei, iar pentru primul loc – 2000 lei.
Spre final, e de menţionat, că sezonul a început foarte favorabil pentru kartingul moldovenesc – au apărut feţe noi, piloţii s-au apropiat unul de celalalt după nivelul de experienţă, iar Cupa Orheiului a bucurat cu un public foarte generos, o organizare desăvârşită şi cu perspective măreţe! Da, etapa din Orhei poate deveni o etapă din cadrul campionatului Moldovei la Karting, mai mult decât atât, sunt şanse, că în viitor va fi construit un circuit de karting adevărat, chiar în apropierea Orheiului! Acesta va spori dezvoltarea kartingului autohton şi sporturile cu motor la noi în ţară în general.
Prima etapă la karting, în cadrul calendarului 2013 a Campionatului Moldovei la Karting se va desfăşura pe data de 9 iunie la Chişinău, iar înainte de aceasta, pe data de 9 mai va fi o etapă, consacrată Zilei Biruinţei în al doilea Război Mondial.
Rezultatele Cupei oraşului Orhei la Karting
Poziţia/Pilotul/Numărul kartului
Clasa "National 60"
1.Guţu Artiom (4)
2. Belosnicenco Victor (8)
3. Mitcovschii Daniil (1)
Clasa "National 125 - Juniori"
1. Coroban Victor (55)
2. Tudos Maxim (44)
3. Popuc Nicolae (11)
Clasa "National 125"
1. Pilip Denis (22)
2. Fedorenco Denis (28)
3. Paşa Vitalie (69)
4. Bogdan Victor (20)
5. Drăguleanu Daniil (12)
6. Bildin Dumitru (11)
7. Piscun Serghei (45)
Clasa "Rotax Max"
1. Munteanu Eugene (31)
2. Gladchih Andrei (8)
3. Ameţinschii Alexandru (7)
4. Răileanu Alexandru (25)
5. Şaban Stanislav (15)
6. Dragovţev Veaceslav (32)
Clasamentul pe echipe
Denumirea echipei / Punctele acumulate
1. Grigoriopol (245)
2. Guțu Motorsport (168)
3. Omtek (168)
4. Orhei (160)
5. Politehnica (89)
6. Formula 1 (84)
7. Glodeni (89)
Comentarii ( )