28 iulie 2013
Rezultatele Etapei Trei a Campionatului Moldovei la Karting 2013
Piloţii abia de şi-au tras răsuflarea de la etapa a doua, care a avut loc la complexul sportiv "Chaika", lângă Kiev, Ucraina, şi iată că aceştia au ajuns şi la a treia etapă! Acesta a avut loc pe 21 iulie, în inima oraşului Hînceşti, cu sprijinul Primăriei Hînceşti, sponsorului general al campionatului, importatorului uleiurilor de motor G-Energy, precum şi companiei de asigurări EUROASIG Grup, companiei petroliere BEMOL şi energizantelor Big Shock. În centrul oraşului Hînceşti a fost construită un circuit mic improvizat, cu o lungime de numai 320 de metri. Acest traseu a fost de aproximativ două ori mai scurt decât traseul de sub podul de la Telecentru, creat pentru prima etapă. Prin urmare, timpii per tur, se situau în zona de 19-20 secunde.
În ciuda dimensiunilor sale compacte, traseul a fost foarte tehnic şi în unele locuri complicat. Chiar în prima sesiune de antrenamente, a devenit clar că circuitul este incredibil de îngust şi locuri pentru depăşiri sunt prea puţine. Una dintre cele mai complicate porţiuni, a fost curba de 180 de grade la capătul liniei de sosire, în care piloţi ieşeau în decor de mai multe ori. Şi aceasta din cauza că piloţilor le era foarte dificil să reducă viteza rapid, să găsească punctul ideal de frânare şi să nu alunece pe traiectoria prăfuită. Această curbă ia dat mari bătăi de cap în special piloţilor cu puţină experienţă, care deseori greşeau aici, sau chiar se ciocneau cu alţi participanţi.
Clasa "Naţional 60"
Revenind în plină forţă, după absenţa sa la prima etapă şi o prestaţie nu tocmai bună în a doua etapă, Guţu Artiom (№ 4), cu un mare avantaj a câştigat calificarea în cea de-a treia etapă. Startul cursei din semifinală în clasa copiilor a fost foarte intens, deoarece în cursă participau 5 piloţi, cărora traseul improvizat părea îngust, mai ales comparativ cu circuitul de la ”Chaika”, care era larg şi pentru 20 de piloţi.
Chiar în prima curbă, a derapat Mitcovschii Daniil (№ 5), iar în spatele său, acelaşi lucru i s-a întâmplat şi lui Neciporuc Egor (№ 18), care astfel a vrut să evite un acroşaj cu adversarul său. În al doilea tur, în aceeaşi curbă, Neciporuc Egor (№ 18) s-a ciocnit cu Ianboglo Roman (№ 7). Ca urmare a coliziunii, kartul lui Egor "a aterizat" peste kartul lui Roman. Din cauza acestor incidente, comisarii sportivi au fost nevoiţi să oprească cursa.
Nici repornirea cursei, nu s-a petrecut fără incidente. Aliniaţi la linia start-finiş, piloţii erau în aşteptarea startului şi a celorlalţi piloţi, care nu reuşiseră să ajungă la aliniere. Atunci, chiar înaintea startului, Ianboglo Roman, fiind grăbit să nu-l scape, a venit la start prea rapid şi s-a ciocnit în spatele kartului lui Beloşnicenco Victor (№ 8). Din cauza acestui incident, pe tot parcursul cursei, kartul lui Victor nu funcţiona la capacitatea sa maximă, iar odată cu startul, acesta a fost uşor lovit în roata din faţă şi de Mitcovschii Daniil (№ 5), în timp ce startul în sine, l-a câştigat Ianboglo Roman, ce a pornit de pe ultima poziţie! Startul dat de pe loc l-a avantajat pe Roman, dar deja în următorul tur, acesta a fost depăşit de mult mai rapidul Guţu Artiom (№ 4).
După un alt tur, Roman a fost depăşit şi de Neciporuc Egor (№ 18), iar pe cel de al treilea tur, după repornirea cursei, pe exterior l-a atacat şi Mitcovschii Daniil (№ 5), manevra căruia a eşuat. Derapând pe mijlocul traseului, Daniil a blocat calea altor piloţi, printre care se afla Ianboglo Roman (№ 7), precum şi Beloşnicenco Victor (№ 8), şi chiar liderul cursei - Guţu Artiom (№ 4), care a reuşit să se strecoare printre rivalii săi, rămaşi în urmă cu un tur, dar a pierdut bara de protecţie faţă.
Chiar dacă a fost nevoit să oprească, pentru ai fi reinstalată bara de
protecţie, această oprire nu l-a împiedicat pe Guţu Artiom să devină
învingător al cursei din semifinală.
Deoarece kartul lui Beloşnicenco Victor (№ 8), nu a fost în cea mai bună formă după incidentele din prima cursă, mecanicii mai lucrau asupra lui, chiar dacă piloţii clasei copiilor erau deja în aşteptarea startului cursei finale. Cu doar câteva secunde înaintea startului cursei, kartul sub numărul 8 era gata de cursă, dar prestaţia lui părea şi mai rea, ceea ce îl indispunea enorm pe Victor.
Startul cursei finale a fost mult mai liniştit, dar momentele palpitante urmau să vină. La fel ca şi în cursa din semifinală, Guţu Artiom a preluat conducerea, lăsând concurenta foarte departe în urma sa. Dar pentru locul secund, s-a dat o luptă incitantă între Neciporuc Egor (№ 18) şi Mitcovschii Daniil (№ 5)!
Daniil îl ataca de nenumărate ori pe Egor în prima curbă a circuitului, dar din cauza vitezei excesive Daniil derapa de pe traiectorie şi îl scăpa din nou pe Egor, atacurile sale neavând succes. Un alt atac similar, sa soldat cu un accident spectaculos între aceşti piloţi, karturile cărora ”aterizând” unul peste altul, asemenea incidentului similar din cursa din semifinală.
Experienţa,
încrederea în sine şi precizia cu care a pilotat întreaga cursă, i-au permis
lui Artiom să câştige cursa finală, depăşind majoritatea adversarilor cu câteva
ture.
Clasă
"National 125"
În cursele clasei karturilor cu cutie de viteză, a fost o schimbare de lider. Din cauză unor probleme, Pilip Denis (№ 22) nu a reuşit să participe în plină forţă, iar toate privirile s-au orientat la alţi lideri. Fedorenco Denis (№ 28) a perfecţionat propulsorul kartului său încă pentru etapa din Kiev, dar lupta cu ucrainenii mai puternici, nu i-a permis să dezlănţuie tot potenţialul ”actualizărilor” făcute acestuia. Efectul acestora fiind revelat la etapa a treia din Hînceşti în care concurenţă îi putea face doar Drăgulean Daniil (№ 2), care a actualizat carburatorul kartului, fiind un ”update” cu ţinta spre sezonul viitor.
De la startul cursei între aceşti doi piloţi sa dat o luptă pentru întâietatea în cursă. Dar, după câteva ture, piloţi ademeniţi de luptă s-au acroşat, lăsând tot peletonul să treacă în faţă. După cursă, acest incident a stârnit dispute între piloţi, dar respectul reciproc nu a permis înaintarea unor proteste oficiale.
Conducând cursa câteva ture, kartul lui Pilip Denis (№ 22) s-a defectat, iar pilotul a staţionat, încercând să-l repare de sine stătător. În acel timp liderul cursei a devenit Fedorenco Denis (№ 28), care a dus cursa către un final victorios.
Norocul nu l-a lăsat pe Fedorenco Denis (№ 28) nici în cursa finală. Pornind de pe prima poziţie, de la bun început Denis a încercat să se distanţeze de rivalii săi şi această tactică a dat roade.
Cât de mult nu a încercat Pilip Denis (№ 22) să se apropie de rivalul său, piloţii rămaşi în urmă, care el îi depăşea fiecare două ture, împiedicau îndeplinirea acestei sarcini dificile. Chiar dacă de câteva ori, distanţa între el şi liderul cursei, Fedorenco Denis, se reducea, lui Pilip Denis nu-i rămânea altceva decât să accepte înfrângerea şi să se mulţumească cu locul secund.
La fel ca şi în cursa din semifinală, locul trei în cursa finală i-a revenit lui Drăgulean Daniil (№ 2), iar câştigătorul a fost din nou Fedorenco Denis (№ 28)!
După cursă liderii se plângeau pe piloţii care rămâneau în urmă şi nu se lăsau depăşiţi. Piloţii cu mai puţină experienţă, nu tot timpul aveau posibilitatea să meargă rapid şi să urmărească steagurile şi situaţia de pe circuit, pentru a le oferi liderilor spaţiu de manevră. Această situaţie va fi revizuită de către organizatori, iar la următoarea etapă vor fi luate măsurile necesare.
Clasa "Rotax Max"
Campionul de anul trecut şi câştigătorul primei etape a sezonului, Munteanu Eugen (№ 31), care a ratat etapa din Ucraina, a revenit în rândurile piloţilor clasei "Rotax Max". Desigur, această revenire i-a preocupat pe restul piloţilor şi această preocupare avea un temei bun, deoarece Eugen, odată intrat pe circuit a şi stabilit cel mai bun timp în calificări! Startul cursei din semifinală a fost destul de periculos.
Poziţia lui Ameţinschii Alexandru (№ 7), a fost cea mai dezavantajoasă, pilotul fiind foarte aproape de interior înaintea primei curbe, ceea ce nu ia să calculeze momentul frânării, acesta mergând direct înainte, tăindu-le calea adversarilor săi! A fost un moment periculos, dar toată lumea a reuşit să iasă din el fără incidente. Peste doar câteva tururi, piloţii s-au dispersat în trei grupuri, cel cu lupta pentru prima poziţie - Munteanu Eugen (№ 31) şi Răileanu Alexandru (№ 25), pentru a treia poziţie – Şaban Stanislav (№ 15) şi Ameţinschii Alexandru (№ 7), în timp ce pentru a cincea poziţie se luptau Dragovţev Viaceslav (№ 32) şi Calinin Alexei (№ 5).
Perseverenţa lui Răileanu Alexandru ia permis să se ţină din urma lui Munteanu Eugen pe timp de jumătate de cursă, dar după aceasta, distanţa între ei se mărea pe tur ce trecea, iar Alexandru a fost nevoit să se resemneze, Eugen fiind de neajuns.
În al doilea grup, din cauza unei probleme cu kartul, a încetinit Şaban Stanislav, permiţând lui Ameţinschii Alexandru să treacă în faţă, în timp ce în al treilea grup, unul din piloţi şi anume Dragovţev Viaceslav, făcea prea multe greşeli şi derapări în prima curbă, ceea ce nu ia permis să se ridice mai sus de locul şase.
Startul cursei finale nu a fost marcat de momente periculoase, dar în contrast cu cursa din semifinală, Răileanu Alexandru (№ 25) nu a redus ritmul după jumătate de cursă, dar l-a urmărit pe Munteanu Eugen (№ 31) până la finiş, demonstrând acelaşi ritm!
Ambii piloţi au bucurat publicul cu o cursă de neuitat, datorită luptei dure şi tempoului ridicat al piloţilor. Anume tempoul identic a explicat, de ce între lideri nu au existat atacuri directe sau depăşiri. Alexandru nu putea conta nici pe piloţii rămaşi în urmă, care ar fi putut să-l împiedice pe Eugen, căci cel din urmă îi depăşea fără frică, foarte îndrăzneţ şi sigur, fără ai permite urmăritorului său să se apropie prea mult.
Ca urmare, primul la finiş a ajuns anume Munteanu Eugen (№ 31), iar restul participanţilor au ajuns la finiş aproape identic cu cursa din semifinală şi numai Dragovţev Viaceslav şi-a îmbunătăţit poziţia sa, depăşindu-l pe Calinin Alexei, astfel finisând cursa pe locul cinci.
În concluzie, este de remarcat faptul că pe circuit era foarte mult praf, ne fiind o problemă pentru automobile, dar una destul de mare pentru karturi, care derapau foarte des cu cauciucurile netede de tip slick. Cu toate acestea, rezultatele globale ale acestei etape au arătat, că circuitul a fost foarte sigur, iar piloţii nu au întâmpinat probleme tehnice grave, foarte familiare cu circuitele de oraş.
În mod tradiţional, câştigătorii din toate cele trei clase au primit trofee, diplome, şampanie (copiii au primit şampanie pentru copii), şi cadouri de la sponsori - uleiuri de motor G-Energy şi cutii de băutură energizantă Big Shock.
Rezultatele etapei a treia din Hînceşti
Clasa "Naţional 60"
Poziţia/Numele/Numărul de start
1. Guţu Artiom (4)
2. Neciporuc Egor (18)
3. Mitcovschii Daniil (5)
4. Beloşnicenco Victor (8)
5. Ianboglo Roman (7)
Clasa "Naţional 125"
1. Fedorenco Denis (28)
2. Drăgulean Daniil (2)
3. Bogdan Victor (20)
4. Pilip Denis (22)
5. Cobzari Vadim (88)
6. Ferari Alexandru (23)
7. Harea Dmitri (13)
Clasa "Rotax Max"
1. Munteanu Eugen (31)
2. Răileanu Alexandru (25)
3. Ameţinschii Alexandru (7)
4. Şaban Stanislav (15)
5. Dragovţev Viaceslav (32)
6. Calinin Alexei (5)
Comentarii ( )