• Română
  • |
  • Русский
  • Home
  • Campionat
  • RMCM
  • Sponsorizare
  • Cum să devii pilot
  • Contacte
Despre Campionat
Calendar si Rezultate 2024
Rezultate 2023
Rezultate 2022
Rezultate 2021
Rezultate 2020
Rezultate 2019
Rezultate 2018
Rezultate 2017
Rezultate 2016
Rezultate 2015
Rezultate 2014
Rezultate 2013
Rezultate 2012
Clase karting
Regulamente
Piloţi
Cluburi Sportive / Echipe
Înregistrare Club Sportiv
Obține Licență Pilot
Concept
Istoria Rotax
Rotax Mojo Max Challege Moldova
Calendar si Rezultate 2024
Rezultate 2023
Rezultate 2022
Rezultate 2021
Rezultate 2020
Rezultate 2019
Rezultate 2018
Rezultate 2017
Rezultate 2016
Rezultate 2015
Rezultate 2014
Rezultate 2013
Rezultate 2012
Rezultate 2011
Regulamente
Clase karting
Tehinca
Oferta sponsorizare
Sponsori și parteneri

Devino pilot de curse cu noi! Începe din Karting!     Стань автогонщиком с нами! Начни с картинга!     Become a racing car driver! Start racing Go Karts! Tel. 060806140

Noutăţi

Rezultate

18 septembrie 2013

Cupa Grigoriopolului 2013



În sfârşit piloţii noştri au reuşit în acest sezon să participe la o cursă şi pe circuitul de karting de la Grigoriopol, unde, pe data de 1 septembrie a avut loc Cupa Grigoriopolului. După un an de zile de la ultima cursă petrecută aici, circuitul a fost uşor deteriorat, deşi unele elemente au fost vopsite, pentru împrospătarea aspectului acestuia.



Organizarea, desfăşurată sub egida prietenilor noştri din Transnistria, a fost la cel mai înalt nivel. Evenimentul a urmat programul până la un minut, iar însăşi cursele s-au încheiat cu o oră mai devreme de ora planificată! Piloţii noştri au participat la Cupa Grigoriopolului datorită sprijinului sponsorului general al Campionatul Republicii Moldova la Karting – distribuitorul lubrifianţilor G-Energy.



Practic toţi piloţii noştri au fost familiarizaţi cu traseul de 1.080 de metri, situat la 40 km distanţă de Chişinău, mai puţin Dragovţev Viaceslav, care participă în clasa ”Rotax Max” sub numărul 32, aceasta fiind prima cursă a sa pe acest traseu, fiind pentru el o adevărată provocare. Începând cu primele antrenamente, Viaceslav a fost nevoit să depisteze traiectoriile şi punctele de frânare corecte, iar după aceasta, să mediteze asupra îmbunătăţirii tehnicii de pilotare pe acest traseu. Şi ceilalţi piloţi au fost nevoiţi să-şi amintească particularităţile circuitului, pe care aceştia nu au participat aproximativ un an de zile.



La deschiderea oficială al etapei, s-au aliniat piloţii din Moldova şi Transnistria, care aveau să concureze în clasele "Naţional 60" , "Naţional 125 - Juniori", "Naţional 125" şi "Rotax Max". În clasa "Naţional 125 - Juniori" s-au înscris doar doi piloţi, astfel organizatorii au decis să combine cursele acesteia cu clasa "Naţional 125", în care participau piloţii adulţi şi mai experimentaţi. După deschidere, au urmat calificările în fiecare dintre clase, iar apoi şi cursele.



Clasa "Naţional 60"

La startul semifinalei s-au aliniat şase piloţi, printre care şi cel mai tânăr participant, Mitcovschii Miroslav (№ 1), care a participat la prima cursă a sa din acest sezon
.



În ultimul moment, chiar înainte de cursă a ajuns şi Beloşnicenco Victor, care nu a mai avut timp să se antreneze şi să-şi seteze kartul, ceea ce a afectat performanţele sale în cursă.



După startul cursei poziţia de lider a ocupat-o Beloşnicenco Victor (№ 8), dar deja în primul tur acesta a fost atacat de Guţu Artiom (№ 4), care a preluat conducerea cursei, iar la al doilea tur acesta reuşise să se îndepărteze de adversarii săi.



La fel, la al doilea tur, Mitcovschii Daniil (№ 5), l-a ajuns pe Beloşnicenco Victor (№ 8) şi chiar dacă a derapat pe acostament, acesta nu s-a lăsat până nu l-a întrecut pe Victor pe parcursul turului trei, după care s-a îndreptat în urma lui Guţu Artiom (№ 4).



După câteva ture Beloşnicenco Victor (№ 8) a fost întrecut şi de Neceporuc Egor (№ 18). Cu această mişcare Victor nu a fost de acord, pregătind nenumărate contraatacuri pentru Egor. Cu toate acestea, lupta a câştigat-o Neceporuc Egor (№ 18), care s-a clasat pe locul trei.



Câştigătorul cursei semifinale a devenit Guţu Artiom (№ 4), iar la o distanţă minimă pe locul secund a finisat Mitcovschii Daniil (№ 5).



La începutul cursei finale în clasa "Naţional 60", s-a evidenţiat Mitcovschii Daniil (№ 5), care deja în primul tur l-a atacat dur pe Guţu Artiom (№ 4) preluând poziţia de lider. De asemenea, în primul tur Beloşnicenco Victor (№ 8) şi-a îmbunătăţit poziţia, depăşind-ul pe Neceporuc Egor (№ 18) şi situându-se pe locul trei.



Doi piloţi au avut de suferit din cauza problemelor tehnice apărute în turul trei, aceştia fiind Ianboglo Roman (№ 7) şi Mitcovschii Miroslav (№ 1). Piloţii stăteau nemişcaţi pe marginea traseului şi numai Ianboglo Roman (№ 7) a fost în stare să se reîntoarcă în cursă, dar nu pentru mult timp. După coliziunea cu Mitcovschii Daniil (№ 5), Roman şi-a pierdut ritmul şi a ieşit în decor, părăsind definitiv cursa.



Chiar înainte de incident, Guţu Artiom (№ 4) a fost capabil să-l depăşească pe Mitcovschii Daniil (№ 5) şi în cele din urmă să câştige cursa finală. Duelul pentru locul trei, cu Beloşnicenco Victor (№ 8), a învins Neceporuc Egor (№ 18).

Clasa "Naţional 125"




Startul cursei de semifinală nu ia reuşit liderului calificărilor, Drăgulean Daniil (№ 2), kart-ul căruia nu a dorit să pornească odată cu restul piloţilor, dar după ce cei din urmă au reuşit sa parcurgă o parte din turul întâi. Probleme la startul cursei a avut şi veteranul kartingului şi antrenorul piloţilor din Grigoriopol - Piscun Serghei (№ 45), care, de asemenea, a rămas la start nemişcat şi a pornit doar atunci când restul piloţilor parcurseseră aproape jumătate din primul tur.



În ciuda startului întârziat, Drăgulean Daniil (№ 2) a fost capabil să ajungă liderii cursei. Câteva ture el a luptat cu Şevcenco Alexandru (№ 15), iar după depăşirea acestuia, el s-a avântat în urma liderului cursei - Fedorenco Denis (№ 28).



Fruntaşii au luptat timp de două ture, iar atunci când aceştia l-au ajuns din urmă pe Ferari Serghei (№ 23), Drăgulean Daniil (№ 2) l-a atacat pe Fedorenco Denis (№ 28), care a încetinit! De această situaţie a profitat şi Şevcenco Alexandru (№ 15), care s-a strecurat pe interior şi l-a depăşit pe Fedorenco Denis (№ 28), dar având viteză mai mare de ieşire din curbă, Alexandru a derapat pe partea inferioară, astfel Denis şi-a recâştigat, cel puţin poziţia secundă.



Din păcate, Bildin Dmitri (№ 11), care se afla pe poziţia patra, a fost nevoit să părăsească cursa doar cu o tură înainte de finele acesteia, din cauza unor defecţiuni tehnice. Cu un avantaj foarte mare în cursa semifinală a câştigat Drăgulean Daniil (№ 2).



Este de remarcat prestarea formidabilă al lui Butuzov Bogdan (№ 5), care a concurat împotriva unor adversari mai puternici într-o clasă mai avansată de piloţi, fiind capabil de îl depăşi pe Ferari Serghei (№ 23).



La începutul cursei finale din clasa "Naţional 125", Şevcenco Alexandru (№ 15) a ezitat, fiind depăşit de unii adversari, între timp, chiar din primul tur Drăgulean Daniil (№ 2) a reuşit să iasă în frunte şi să se îndepărteze de restul piloţilor.



După câteva ture Şevcenco Alexandru (№ 15) îl depăşeşte pe Piscun Serghei (№ 45), avântându-se într-o urmărire de durată după Fedorenco Denis (№ 28).



Alexandru a avut nevoie de aproximativ cinci ture pentru îl ajunge pe Denis la o distanţă de atac.



Chiar şi atunci când Şevcenco Alexandru (№ 15) îl întrecuseră pe Fedorenco Denis (№ 28), lupta dintre aceştia nu se sfârşiseră. Copleşiţi de lupta pentru poziţia secundă, piloţii se acroşează chiar la începutul ultimului tur al cursei, iar acest incident l-a ajutat pe Piscun Serghei (№ 45) să se claseze pe locul secund în urma lui Drăgulean Daniil (№ 2)!

Clasa ”Rotax Max”



De curse foarte neobişnuite a avut parte clasa "Rotax Max". Totul a început încă de la calificări, acolo unde liderii s-au schimbat. Din cauza timpului redus de antrenamente Munteanu Eugen (№ 31) a coborât pe locul 4, iar Ameţinschii Alexandru (№ 7) a câştigat calificarea.



Chiar dacă nu avea o poziţie avantajoasă, odată cu startul Munteanu Eugen (№ 31) a reuşit să treacă pe prima poziţie, dar Răileanu Alexandru (№ 25) rapid l-a depăşit ocupând poziţia de lider, iar apoi Ameţinschii Alexandru (№ 7) îl ataca pe Munteanu pe tot parcursul cursei. În primele 4 ture Calinin Alexei (№ 5), conducea chiar în spatele lui Ameţinschii Alexandru (№ 7), dar din cauza lipsei pregătirii fizice, Alexei a început să încetinească.



Lupta, care se desfăşura în spatele lui Răileanu Alexandru (№ 25), nu avea nici o importanţă pentru acesta, fiind de neajuns pentru rivalii săi. Pentru Dragovţev Viaceslav (№ 32) aceasta a fost prima cursă pe circuitul din Grigoriopol, iar el trebuia să se adapteze rapid şi să facă depăşiri, fiind în spatele tuturor. Peste mai multe ture, Viaceslav Dragovţev (№ 32) s-a adaptat, reuşind să însuşească traiectoriile şi să înceapă atacurile asupra celui mai apropiat rival, Calinin Alexei (№ 5), care nu se lăsa aşa uşor bătut, închizând îndrăzneţ traiectoriile interioare. Dar după două ture, Viaceslav întreprinde o manevră decisivă, depăşindu-l pe Alexei.



Şi mai aprigă, a fost lupta pentru locul secund dintre Ameţinschii Alexandru (№ 7) şi Munteanu Eugen (№ 31). Numeroase atacuri din partea lui Alexandru s-au dezlănţuit asupra lui Eugen, care reuşea să-şi apere poziţia, chiar dacă parţial a ieşit în decor, cosind iarba de pe acostament.



O astfel de greşeală şi a fost aşteptată de către Ameţinschii Alexandru (№ 7), care a decis să se strecoare pe interiorul ultimii curbe. Pe o secundă această manevră i-a reuşit lui Alexandru, dar având o viteză mai mare şi o intrare incorectă în curbă, ia permis lui Eugen să-şi recapete poziţia secundă în cursă, pe care acesta nu a cedat-o până la finiş!



Astfel, în semifinală a învins Răileanu Alexandru (№ 25), pe locul secund s-a clasat Munteanu Eugen (№ 31), iar la o distanţă foarte mică de Eugen, pe locul trei a venit Ameţinschii Alexandru (№ 7), pe locurile patru şi cinci au finisat Dragovţev Viaceslav (№ 32) şi Calinin Alexei (№ 5), respectiv.



Cursa finală a fost cea mai controversată din întregul sezon! Totul a început cu kartul lui Ameţinschii Alexandru (№ 7), care a refuzat să pornească în turul de încălzire, iar acesta a trebuit să execute cele două ture de încălzire într-un adevărat regim de cursă pentru a prinde începutul ultimii curse a zilei.



Startul iarăşi a fost câştigat de Munteanu Eugen (№ 31), dar în a treilea tur, după o serie de atacuri din partea lui Răileanu Alexandru (№ 25), Eugen a cedat poziţia de lider, iar de momentul slăbiciunii al acestuia a profitat instant şi Ameţinschii Alexandru (№ 7), care s-a strecurat pe poziţia secundă - această dublă depăşire a fost un punct culminant al cursei finale!



Apoi, trio-ul concura într-o luptă strânsă până când liderul cursei, Răileanu Alexandru (№ 25) nu a început să aibă probleme cu frânele, din cauza cărora pilotul nu a reuşit să frâneze înaintea uneia din curbe, derapând de pe pistă pe o altă porţiune a acesteia, astfel tăind o parte din ea. Pentru a nivela avantajul obţinut, Răileanu Alexandru (№ 25) a fost nevoit să-i aştepte pe Ameţinschii Alexandru (№ 7) şi Munteanu Eugen (№ 31), şi să-i lese să treacă în faţă, dar problemele cu frânele l-au forţat să părăsească cursa peste două ture.



În imposibilitatea de a rezista în lupta intensă pentru locul 4 cu Dragovţev Viaceslav (№ 32), Calinin Alexei (№ 5) a cedat poziţia sa, iar mai târziu a părăsit cursa din motive tehnice.



Astfel, primul la linia de sosire a venit Ameţinschii Alexandru (№ 7), în timp ce pe poziţia secundă s-a trezit Dragovţev Viaceslav (№ 32), care l-a depăşit pe Munteanu Eugen (№ 31), acesta confruntându-se cu problemele tehnice al kartului său în ultimele ture.



După suma a celor două curse al Cupei Grigoriopolului, prima poziţie în clasa "Naţional 60" i-a revenit lui Guţu Artiom, pe locul secund s-a clasat Mitcovshii Daniil, iar pe locul trei - Neceporuc Egor.



Lider după două curse în clasa "Naţional 125" a devenit Drăgulean Daniil, locul doi i-a revenit lui Piscun Serghei, în timp ce locul al treilea l-a obţinut Şevcenco Alexandru.



În clasa "Rotax Max" victoria mult aşteptată a obţinut-o Ameţinschii Alexandru, pe locul doi a reuşit să se claseze Dragovţev Viaceslav, în timp ce pe treapta treia a podiumului a urcat Munteanu Eugen.



E de menţionat şi cei doi piloţi din clasa "Naţional 125 - Juniori", care, de asemenea au primit, trofee, diplome şi uleiuri de motor G-Energy de la sponsorul general al Campionatului Moldovei la Karting, chiar dacă au concurat cu piloţii mai puternici din clasa "Naţional 125".



Cupe, diplome şi şampanie au fost acordate şi echipelor înregistrate la Cupa Grigoriopolului – prima poziţie a ocupat-o echipa STC "Pilot" (Grigoriopol), poziţia secundă - "Politehnica" (Chişinău), iar locul al treilea i-a revenit echipei "Viraj" (Chişinău).

Rezultatele Cupei Grigoriopolului

Clasa "Naţional 60"
Poziţie/Nume/Numărul de start
1. Guţu Artiom (4)
2. Mitcovschii Daniil (5)
3. Neciporuc Egor (18)
4. Beloşnicenco Victor (8)
5. Ianboglo Roman (7)
6. Mitcovschii Miroslav (1)

Clasa "Naţional 125 - Juniori"
1. Butuzov Bogdan (5)
2. Papuc Nicolai (11)

Clasa "Naţional 125"
1. Drăgulean Daniil (2)
2. Piscun Serghei (45)
3. Şevcenco Alexandru (15)
4. Fedorenco Denis (28)
5. Ferari Alexandru (23)
6. Bildin Dmitri (11)

Clasa "Rotax Max"
1. Ameţinschii Alexandru (7)
2. Dragovţev Viaceslav (32)
3. Munteanu Eugen (31)
4. Răileanu Alexandru (25)
5. Calinin Alexei (5)

Comentarii ()

40

Categorii

  • Noutăţi
  • Rezultate
  • Foto
  • Video
  • Presa despre noi
  • CNK-FARM

Întrebările in privinţa participării sau plasării de publicitate le puteţi expedia pe adresa e-mail: gasandenis@yahoo.com

Întrebări in privinţa funcţionării web-site-ului www.karting.md, le puteţi expedia la gasandenis@yahoo.com

 

 

Copyright © 2011-2018 Comisia de Karting al Federatiei de Automobilism din Republica Moldova. Materialele de pe acest web-site pot fi reproduse numai indicând sursa: www.karting.md.