14 noiembrie 2013
Rezultatele - "Toamna Nistreana 2013"
Conform tradiţiei, la sfârşitul sezonului, prietenii noştri din Transnistria invită toţi piloţii la etapa "Toamna Nistreană", care are rolul competiţiei de încheiere a sezonului. Astfel, pe 27 octombrie, de Ziua Automobilistului, în mod tradiţional "Toamna Nistreană " a avut loc pe unicul circuit de karting, potrivit pentru competiţii, care este situat în Grigoriopol.
La competiţie au participat 23 de piloţi în patru clase - "Naţional 60", "Naţional 125 - Juniori", "Naţional 125" şi "Rotax Max".
La această competiţie, în clasa ”Rotax Max” a avut loc o suplinire neobişnuită. În competiţii a revenit pilotul Raeţchii Nichita, care participa cu kartul sub numărul 3 cu motor KF2. Acest motor este mai puternic ca Rotax-ul şi poate fi turat mai mult (35 CP faţă de 28,5 CP pe Rotax), cu toate aceste, la turaţii joase el este mai lent. Evaluând aceşti factori în combinaţie cu pauza mare, făcută de pilot în ultimii ani, a fost decis, ca pilotul să participe în clasa ”Rotax Max”. Astfel Nichita la egal se lupta cu piloţii acestei clase şi avea posibilitatea de a le lua puncte şi poziţii pe podium.
În ciuda toamnei
târzii, ziua competiţiei a bucurat participanţii
şi spectatorii cu un timp frumos şi un soare călduros. Dartensiunea între piloţi creştea catemperatura de afară. Această tensiunes-a observat odată cu începerea sesiunilor de antrenamente, încare piloţii au dato luptă adevărată. Fiind mai experimentat
Ameţinschii Alexandru (№ 7) a fost rapid din prima repriză de antrenamente, iar
Raeţchii Nichita (№ 3) î-şi reamintea circuitul şi începea să se adapteze
schimbărilor acestuia. Urmărind numărul trei timp de câteva ture, Ameţinschii
Alexandru a decis să-l depăşească pe interior în una din curbe.
Alexandru şi
Nichita s-au aliniat, iar înaintea curbei următoare Nichita s-a mutat spre stânga
şi s-a acroşat cu kartul lui Alexandru, care a decolat în aer şi a zburat peste
kartul cu numărul 3, care în cele din urmă a suferit cel mai mult. Din
fericire, înainte de începerea curselor în clasa ”Rotax Max", kartul lui Nichita
a fost reparat şi gata de luptă.
În comparaţie cu anul trecut,
atunci când aranjamentul piloţilor la startul curselor a
fost determinat prin tragere la sorţi, în
acest an s-a decis să fie organizate calificările, pentru că şi programului competiţiilor
permitea o astfel de plăcere.
După antrenamente, toţi piloţii au fost invitaţi la deschiderea competiţiilor, unde au ţinut un discurs lung organizatorii evenimentului, inclusiv reprezentanţii ai clubului tehnic sportiv "Pilot" şi sponsorul competiţiilor - partidul politic "Renaşterea".
Clasa ”Naţional 60”
Spre deosebire de anul trecut, atunci când în clasa copiilor cu vârste cuprinse între 6 şi 13 ani au participat doar doi piloţi, în acest an clasa copiilor a fost cea mai consistentă - au participat opt piloţi! Cea mai mare contribuţie în dezvoltarea kartingului a făcut-o compania ”Calbor – GRUP”, importator oficial al uleiurilor de motor G-Energy în Republica Moldova. Ajutorul companiei ”Calbor – GRUP” permite sportivilor să fie scutiţi de taxele de intrare şi alte costuri, ceea ce face kartingul mai accesibil tuturor.
Pentru această competiţie, campionul clasei "National 60", Guţu Artiom, a introdus un nou design pentru kartul său, astfel onorând sponsorul general al campionatului - uleiurile de motor G-Energy.
Este incredibil să vezi atât de mulţi copii în acelaşi timp în cursă! Dar, atâta timp cât nivelul de pregătire a fiecărui pilot este foarte diferit, după startul cursei ei s-au dispersat în mici grupuri. Aceasta a fost şi etapa de debut pentru Cerneţchii Eugen (№ 1), care a arata foarte sigur în prima sa cursă. Cu toate acestea, cel mai rapid, a fost grupul format din piloţii Guţu Artiom (№ 4), Neciporuc Egor (№ 18) şi Beloşnicenco Victor (№ 8). Câteva ture la rând, aceştia conduceau foarte aproape unul de celalalt, dar în al treilea tur Beloşnicenco Victor (№ 8) a ieşit în decor, oferind locul său lui Jitaru Alexandru (№ 25), în timp ce Guţu Artiom (№ 4) s-a distanţat semnificativ de Neciporuc Igor (№ 18), care ocupa poziţia secundă.
În ciuda duratei scurte a cursei din semifinală, care număra 8 ture, până la sfârşitul acesteia Guţu Artiom (№ 4) a fost capabil să întreacă cu un cerc majoritatea piloţilor şi să termine cursa pe prima poziţie.
Dar în mijlocul peletonului s-a dezlănţuit cea mai intrigantă luptă, care a implicat o coliziune între Ianboglo Roman (№ 7) şi Cerneţchii Eugen (№ 1), care a avut loc în ultima curbă înaintea începerii ultimului cerc, dar din fericire piloţii au reuşit să revină şi să termine cursa.
E de menţionat performanţele demne al debutantului Jitaru Alexandru (№ 25), care a reuşit să se agaţe de liderii cursei şi să ia locul trei bine-meritat.
La fel ca în semifinală, liderii cursei finale, care au reuşit să ia un start bun au fost piloţii Guţu Artiom (№ 4), Neciporuc Egor (№ 18) şi Beloşnicenco Victor (№ 8). Pentru o perioadă lungă de timp ei au condus ca un grup, dar ajungând din urmă piloţii mai slabi, acest trio a început să se rărească. În acel moment, se dădea o luptă acerbă pentru locul patru, care a câştigat-o debutantul Cerneţchii Eugen (№ 1).
Asemenea semifinalei, la finele cursei finale a fost un pic de confuzie - cineva nu a trecut linia de sosire şi s-a îndreptat în parcul tehnic, câţi-va piloţi au derapat chiar înaintea finişului, dar totuşi reuşind să finalizeze cursa cu succes. O performanţă excelentă a demonstrat-o Beloşnicenco Victor (№ 8), reuşind să se claseze pe poziţia secundă într-o luptă cinstită cu Neciporuc Egor (№ 18), care s-a mulţumit cu poziţia a treia.
Chiar dacă a sosit al doilea în cursa finală, lipsa finişului în cursa semifinală nu ia permis lui Beloşnicenco Victor (№ 8) să urce pe podium. Cu un avantaj imens, etapa a fost câştigată de campionul acestui an, Guţu Artiom (№ 4).
Clasa "Naţional 125 - Juniori"
Păcat, dar clasa juniorilor în Republica Moldova se dezvoltă mai lent, chiar dacă în alte ţări această clasă are o dezvoltare mult mai dinamică şi interesantă. Faţă de anul trecut s-a mai adăugat doar un pilot, aducând numărul acestora la trei. Iar la anul viitor se aşteptă deschiderea clasei "Rotax Max - Juniori" în care deja patru piloţi şi-au exprimat dorinţa de a participa!
În cursa semifinală au participat doar doi piloţi - Butuzov Bogdan (№ 5) şi Lapin Victor (№ 44). Diferenţa între aceşti doi piloţi a fost prea evidentă. Din primul cerc Lapin Victor (№ 44) a rămas cu mult în urmă, iar Butuzov Bogdan (№ 5), cu un avantaj colosal a dus cursa până la finişul victorios.
În cursa finală la Butuzov Bogdan (№ 5) şi Lapin Victor (№ 44) s-a alăturat şi Tudos Maxim (№ 55). Pilotul cu numărul 44 a avut probleme la start, astfel adversarii săi au reuşit să se îndepărteze mult de acesta. O mare distanţă a cursei finale, Tudos Maxim (№ 55) era foarte aproape de Butuzov Bogdan (№ 5), dar nu a reuşit să se lupte cu câştigătorul semifinalei. Cu decalaje simţitoare, juniorii au finisat cursa în felul următor - Butuzov Bogdan (№ 5), Tudos Maxim (№ 55) şi Lapin Victor (№ 44). Chiar daca Maxim a terminat al doilea în cursa finală, neparticiparea în semifinală, ia permis să se urce doar pe treapta treia a podiumului.
Clasa "Naţional 125"
La începutul semifinalei, câştigătorul calificărilor, Bogdan Victor (№ 20) a avut dificultăţi cu startul, ceea ce a permis lui Harea Dmitrii (№ 13) şi Pilip Denis (№ 22) să treacă în faţă. Dar odată cu parcurgerea primului tur, Victor a reuşit să ajungă şi să întreacă adversari, preluând poziţia de lider în cursă. Clasa karturilor cu cutie de viteză a avut un debutant şi anume tatăl lui Neciporuc Egor, participant al clasei ”Naţional 60”, Neciporuc Serghei, care a ales acelaşi număr 18, la fel ca şi fiul său. Datorită motorului puternic KZ 2 de 40 CP, Serghei a fost în măsură să se ţină de liderii cursei pentru un timp nu foarte îndelungat, deoarece problemele tehnice l-au forţat să termine cursa doar după câteva ture.
În comparaţie cu performanţele sale pe parcursul întregului an, în sfârşit Ferari Serghei (№ 23) a fost foarte rapid, rezolvându-şi problemele cu kartul! Conducând pe ultimele poziţii, campionul 2013 în clasa "Naţional 125", Fedorenco Denis (№ 28), s-a activizat şi a început a depăşi concurenţii unul câte unul.
Prima victimă a fost Ferari Serghei (№ 23), iar la scurt timp şi Harea Dmitrii (№ 13). Probleme tehnice ale lui Pilip Denis (№ 22), i-au permis lui Fedorenco Denis (№ 28), să treacă şi de el, ocupând locul secund la finiş în spatele lui Bogdan Victor (№ 20), care a finisat cursa cu un avantaj enorm.
Odată cu startul cursei finale, Bogdan Victor (№ 20) a înaintat vertiginos, arătând un tempo incredibil. Ceva timp, Pilip Denis (№ 22) a dus o luptă cu Fedorenco Denis (№ 28) pentru poziţia secundă, dar în cele din urmă depăşindu-şi adversarul, Denis s-a îndreptat după liderul cursei - Bogdan Victor (№ 20). Două ture rapide i-au fost necesare lui Pilip
Denis (№ 22) pentru a ajunge şi întrece liderul cursei, Bogdan Victor (№ 20).
După alte două tururi, una din roţi de pe kartul lui Bogdan Victor (№ 20) a suferit o pană, din cauza căreia kartul său a derapat, permiţându-i lui Fedorenco Denis (№ 28) să ocupe poziţia secundă. Dar Victor nu a renunţat, a schimbat roata în parcul tehnic şi a revenit în cursă!
Spre sfârşitul cursei, o luptă aprigă a izbucnit între Harea Dmitrii (№ 13) şi Ferari Serghei (№ 23), care au executat un şir de atacuri şi depăşiri spectaculoase timp de câteva ture. Mai puternic s-a dovedit a fi Ferari Serghei (№ 23), care, datorită performanţelor sale excelente, pentru prima dată în acest sezon, a urcat pe podium.
Totuşi, cursa finală a fost câştigată de Pilip Denis (№ 22).
Clasa "Rotax Max"
Lupta în clasa karturilor fără cutie de viteze a început cu un start spectaculos, care a fost câştigat de către Munteanu Oleg (№ 31) - tatăl campionului clasei "Rotax Max", Munteanu Eugen. Startul rapid al veteranului kartingului, care a pornit de pe locul patru, a surprins piloţii mai tineri, cărora le-a fost greu să-i ţină urma.
În al treilea tur Răileanu Alexandru (№ 25), l-a depăşit pe Munteanu Oleg (№ 31) pe interior la intrarea într-o curbă de stânga, iar în următoarea curbă de dreapta, de moment s-a folosit şi Ameţinschii Alexandru (№ 7), care a reuşit să se strecoare pe lângă Oleg. La începutul celui de a patrulea tur, din cursă a ieşit Raeţchii Nichita (№ 3) - se pare că kartul său nu a fost complet restabilit, după incidentul de la antrenamente.
În acest moment, Calinin Alexei (№ 5) a fost capabil să-l depăşească pe Colibaba Alexandru (№ 8), care concura pe un kart împrumutat, cu care nu a fost familiarizat. Chiar şi aşa, Colibaba Alexandru (№ 8) a contraatacat . Alexei şi-a tras răsuflarea timp de două ture, îndepărtându-se de Alexandru, iar apoi a strâns toate puterile şi a întrecut adversarul. Următorul în calea sa era Munteanu Oleg (№ 31), dar acesta nu a cedat benevol, cedându-i kartul în ultimul tur.
În rândul liderilor au avut loc schimbări substanţiale. În turul 9 al semifinalei Răileanu Alexandru (№ 25) a comis o greşeală, care ia permis lui Ameţinschii Alexandru (№ 7) să preia postul de lider al cursei. Nici penultimul tur nu a fost perfect pentru Răileanu Alexandru (№ 25), care în goană după lider iarăşi a derapat, pierzându-şi toate şansele de a se lupta cu Ameţinschii Alexandru (№ 7), care în cele din urmă a şi câştigat cursa din semifinală.
Din cauza defecţiunilor la motor, Munteanu Oleg (№ 31) nu a putut să ia parte în cursa finală, ceea ce a însemnat că în cursă s-au aliniat doar cinci piloţi "Rotax Max", printre care şi Raeţchii Nichita (№ 3), care la fel nu a finisat în cursa din semifinală. Principala luptă în cursa finală sa dat pentru locul trei, deoarece liderul cursei Răileanu Alexandru (№ 25) a reuşit să se îndepărteze de urmăritori şi să nu lese pe nimeni să se apropie până la finele acesteia. La fel ca şi în semifinală, în cursa finală o luptă intensă au demonstrat Colibaba Alexandru (№ 8) şi Calinin Alexei (№ 5).
Aceşti piloţi au bucurat publicul cu depăşiri spectaculoase, în urma cărora locul trei a fost preluat de Calinin Alexei. Dar în această rivalitate s-a inclus şi Raeţchii Nichita, care, aflându-se pe ultimul loc, s-a activizat şi a început să ajungă concurenţii din faţa sa.
Prima victimă al lui Nichita a fost Colibaba Alexandru (№ 8), după care el a pus ochiul şi pe poziţia treia. Calinin Alexei (№ 5) s-a luptat din răsputeri să-şi păstreze a treia poziţie şi chiar în momentul în care a fost depăşit, a găsit puteri pentru contraatac. Dar fiind foarte epuizat din cauza luptelor şi nenumăratelor depăşiri, Calinin Alexei (№ 5) a trebuit să renunţe la a treia poziţie şi să i-o cedeze lui Raeţchii Nichita (№ 3).
Datorită ritmului dinamic şi lipsei greşelilor, ultima cursa a fost câştigată de Răileanu Alexandru (№ 25), în timp ce cu o întârziere de 10 secunde , linia de sosire a fost trecută şi de Ameţinschii Alexandru (№ 7), care s-a clasat pe poziţia secundă.
Cu fiecare an ce trece, "Toamna Nistreană", adună tot mai mulţi piloţi şi spectatori, consolidând importanţa acestei competiţii şi al kartingului în general. Acest an a bucurat cu performanţa formidabilă a copiilor din clasa "Naţional 60 ", şi anume cu numărul mare de piloţi şi a curselor spectaculoase. Concurenţa puternică în clasele maturilor, a confirmat încă o dată că kartingul este un sport pentru bărbaţi adevăraţi.
E de menţionat recunoştinţa noastră pentru organizarea acestui eveniment uimitor, prietenilor noştri din Transnistria şi sponsorului nostru general – reprezentantul uleiurilor de motor G-Energy, care a bucurat piloţii cu premii valoroase.
După rezultatele celor două curse în clasa "Naţional 60" a câştigat campionul anului 2013, Guţu Artiom (Chişinău), locul al doilea l-a obţinut Neciporuc Egor (Tiraspol), iar pe treapta treia a podiumului a urcat Cerneţchii Eugen (Grigoriopol) – unul din debutanţii curselor de karting.
În clasa "Naţional 125 - Juniori" primul loc l-a obţinut Butuzov Bogdan (Grigoriopol), locul al doilea ia revenit lui Lapin Victor (Glodeni), iar locul al treilea lui Tudos Maxim (Glodeni).
Podiumul în clasa "National125 " a fost suplinit de următorii piloţi: primul loc - Pilip Denis (Chişinău), locul al doilea - Fedorenco Denis (Chişinău) şi locul al treilea - Ferari Serghei (Chişinău).
În clasa "Rotax Max" victoria a obţinut-o Răileanu Alexandru (Chişinău), pe cea de a doua treaptă a podiumului a urcat Ameţinschii Alexandru (Grigoriopol), iar pe treapta a treia a urcat Calinin Alexei (Chişinău).
În clasamentul echipelor a câştigat STK Pilot (Grigoriopol).
Rezultatele "Toamna Nistreană 2013"
Clasamentul echipelor
Ec
Comentarii ( )