10 mai 2014
Rezultate etapei I, G-Energy Campionatul RM la Karting 2014.
G-Energy Campionatul Republicii Moldova la Karting 2014
Prima etapă or. Orhei 4 mai.
Sponsorul General al Campionatului — Uleiurile pentru motor G-Energy! – Formula Unică, Adaptivă!
Reprezentantul oficial al uleiurilor în RM — compania Calbor Grup, Lubrifiant.md.
Organizator — Federaţia Automobilismului Republicii Moldova (FARM) cu suportul Ministerului Tineretului şi Sportului, şi al primăriei Orhei!
Parteneri media generali: canalul de televiziune N4 şi postul de radioАвто Радио!
Parteneri media: Sporter.md şi Allfun.md.
Campionatul este format din cinci etape. Fiecare etapă constă din trei antrenamente a câte 10 minute pentru fiecare clasă, calificări a câte două ture, curse de semifinală şi cursa finală. Câştigătorul este determinat după suma de puncte în cele doua curse, iar câştigătorul campionatului îl determină suma punctelor acumulate în 4 din 5 cele mai reuşite etape!
Calendarul Campionatului:
I etapă – 04 mai, or. Orhei, Stadionul Complexului Sportiv Raional
II etapă – 01 iunie, or. Chişinău, podul de la telecentru
III etapă – 26 iunie, or. Grigoriopol
IV etapă – 27 iulie, or. Grigoriopol
V etapă – 10 august, or. Grigoriopol.
Prima Etapă, or. Orhei 4 mai 2014.
Pregătirea pentru organizarea competiţiilor a început o lună înainte de etapă. Un imens ajutor în organizare au acordat autorităţile oraşului Orhei. S-a decis ca deschiderea sezonului să aibă loc la stadionul complexului sportiv raional din oraşul Orhei. Pentru amenajarea circuitului sâmbătă seara au fost aduse peste 1000 de anvelope (acordate de „Clubul Naţional al Autosportului”) şi 150 baloturi de fân (acordate de Vlad Şevcenco).
Orheiul a întâmpinat participanţii cu un cer noros în ziua de duminică. În timp ce calificările şi semifinala clasei copiilor s-a petrecut pe uscat, restul competiţiilor au avut loc pe ploaie. Chiar dacă timpul a fost nu tocmai favorabil, tribunele stadionului cu o capacitate de 3000 de locuri, au fost aproape pline cu spectatori.
După antrenamente, a avut loc şi ceremonia de deschidere a competiţiilor. Publicul a făcut cunoştinţă cu participanţi din Chişinău, Străşeni, Tiraspol, Grigoriopol şi Orhei. Trebuie remarcată primirea călduroasă a fanilor din Orhei, care îl susţineau pe orheianul Şaban Stanislav, care concurează în clasa Rotax Max Senior.
Participanţii primei etape G-Energy Campionatul RM la Karting 2014 | Echipa | Oraş | ||
Clasa «Național 60» copii | Дети до 13 лет (60см3) | |||
1 | Iamboglo Roman #7 | Ямбогло Роман | Pilot | Tiraspol |
2 | Neciporuc Egor #93 | Нечипорук Егор | Pilot | Tiraspol |
3 | Cernețchi Eugen #46 | Чернецкий Евгений | Pilot | Grigoriopol |
4 | Jitari Alexandru #25 | Житарь Александр | CRG Moldova | Chişinău |
5 | Lobcov Denis #8 | Лобков Денис | Omtec | Chişinău |
6 | Caraganciu Constantin #4 | Караганчу Костя | Vionik | Chişinău |
Clasa «Rotax Max Junior» | Rotax Max Юниор | |||
1 | Guțu Artiom #4 | Гуцу Артём | CRG Moldova | Chişinău |
2 | Beloșnicenco Victor #8 | Белошниченко Виктор | Omtec | Chişinău |
Clasa «Rotax Max Senior» | Rotax Max Сениор | |||
1 | Dragovțev Viaceslav #32 | Драговцев Вячеслав | Formula | Chişinău |
2 | Colibaba Alexandr #15 | Колибаба Александр | CRG Moldova | Chişinău |
3 | Ameținschi Alexandr #7 | Амецинский Александр | Pilot | Chişinău |
4 | Railean Alexandr #25 | Райлян Александр | Formula | Chişinău |
5 | Saban Stas #10 | Шабан Стас | CRG Moldova | Orhei |
Clasa «Național 125» | Национальный — 125 (125 cm3 с кпп) | |||
1 | Ferari Serghei #23 | Ферари Сергей | Viraj | Chişinău |
2 | Bogdan Victor #20 | Богдан Виктор | Vionik | Grigoriopol |
3 | Nicorici Nicolae #8 | Никорич Николай | Viraj | Chişinău |
4 | Piscun Serghei #45 | Пискун Сергей | Pilot | Grigoriopol |
Calificările au adus surprize neaşteptate!
Surprinzător pentru toţi, cel mai rapid în clasa ”Naţional 60” a fost unul din piloţii începători, Caraganciu Constantin (#4) — 29.25 sec. Pe locul doi s-a calificat Neciporuc Egor (#93) — 29.58 sec., pe locul trei – Jitari Alexandru (#25) — 29.69 sec., pe locul patru – Cerneţchi Eugen (#46) — 30.17 sec., pe locul cinci – Iamboglo Roman (#7) — 32.56 sec. şi pe locul şase – Lobcov Denis (#8) — 36.11 sec. E de menţionat că doar doi piloţi, participanţi din anul trecut, Egor şi Roman, au rămas în această clasă, iar restul sunt piloţi începători.
Locurile la linia de start pentru clasa Rotax Max Junior s-au repartizat în felul următor: primul loc — Beloşnicenco Victor (#8) — 25.24 sec., locul doi — Guţu Artiom (#4) — 26.29 sec.
La calificările clasei Rotax Max Senior un timp senzaţional a arătat Dragovţev Viaceslav (#32) – 25.04 sec., astfel poziţionându-se pe locul întâi. Restul poziţiilor la start s-au repartizat în felul următor: poziţia a II-a a ocupat-o Răilean Alexandru (#25) — 25.09 sec., a III-a — Ameţinschi Alexandru (#7) — 25.15 sec., a IV-a — Şaban Stas (#10) — 25.87 sec., a V-a — Colibaba Alexandru (#15) — 26.19 sec.
Rezultatele calificărilor în clasa ”Naţional 125”: I — Bogdan Victor (#20) — 25.76 sec., II — Piscun Serghei (#45) — 27.50 sec., III — Ferari Serghei (#23) — 27.80 sec. Nicorici Nicolai (#8) nu a arătat un timp, astfel s-a clasat pe ultima poziţie în calificări.
Cursele de semifinală au demarat la 14:00.
Primii la start au ieşit copii, iar intriga a fost foarte mare – cum se vor descurca noii piloţi faţă de cei cu experienţă?!
De la start liderii au reuşit să-şi menţină poziţiile, iar câştigătorul calificărilor a început să se îndepărteze de concurenţi. Lupta cea mai intensivă s-a dat pentru poziţia secundă între Egor (#93), Alexandru (#25) şi Eugen (#46). Egor şi Alexandru de câteva ori s-au schimbat cu poziţiile, dar duelul l-a câştigat Egor.
Rezultatele semifinalei în clasa ”Naţional 60”
1. Caraganciu Constantin (#4)
2. Neciporuc Egor (#93)
3. Jitari Alexandru (#25)
4. Cerneţchii Eugen (#46)
5. Iamboglo Roman (#7)
6. Lobcov Denis (#8)
În clasa Rotax Max Junior cvartetul nu s-a împlinit, astfel piloţii au fost nevoiţi să participe împreună cu seniorii fără a primi puncte pentru cursă.
Victor a fost în faţa lui Artiom, iar încercând să depăşească adversarul, Artiom a accelerat prea devreme în curbă, ceea ce a dus la un derapaj necontrolabil. Dar ambii piloţi au reuşit să înfrunte situaţia şi în aceeaşi consecutivitate ei au continuat cursa până la
Comentarii ( )