30 iunie 2014
Rezultate etapei III or. Grigoriopol, G-Energy Campionatul RM la Karting 2014.
G-Energy Campionatul Republicii Moldova la Karting 2014
Etapa a treia or. Grigoriopol 29 iunie
Sponsorul General al Campionatului — Uleiurile pentru motor G-Energy! – Formula Unică, Adaptivă!
Reprezentantul oficial al uleiurilor în RM — compania Calbor Grup, Lubrifiant.md.
Organizator — Federaţia Automobilismului Republicii Moldova (FARM) cu suportul Ministerului Tineretului şi Sportului, şi al primăriei oraşului Grigoriopol.Parteneri media generali: canalul de televiziune N4 şi postul de radio Авто Радио.
Parteneri media: Sporter.md şi Allfun.md
Campionatul este format din cinci etape. Fiecare etapă constă din trei antrenamente a câte 10 minute pentru fiecare clasă, calificări a câte două ture, curse de semifinală şi cursa finală. Câştigătorul este determinat după suma de puncte în cele doua curse, iar câştigătorul campionatului îl determină suma punctelor acumulate în 4 din 5 cele mai reuşite etape!
Calendarul Campionatului:
I etapă – 04 mai, or. Orhei, Stadionul Complexului Sportiv Raional
II etapă – 01 iunie, or. Chişinău, podul de la telecentru
III etapă – 29 iunie, or. Grigoriopol
IV etapă – 27 iulie, or. Grigoriopol
V etapă – 10 august, or. Grigoriopol.
A treia etapă, or. Grigoriopol 29 iunie 2014
Etapa s-a desfăşurat pe circuitul de karting de pe malul Nistrului. Circuitul a fost pregătit de administraţia locală, care a oferit automobile de ambulanţă şi pompieri. Duminica Grigoriopolul a întâmpinat piloţii cu o zi însorită şi caldă. Competiţiile au avut multe surprize, karturile nu rezistau luptelor acerbe şi cedau în cel mai nepotrivit moment. După antrenamente, a avut loc şi ceremonia de deschidere a competiţiilor, unde piloţilor le-a vorbit şeful administraţiei oraşului Grigoriopol. Publicul a făcut cunoştinţă cu participanţi din Chişinău, Străşeni, Tiraspol, Grigoriopol şi Orhei.
În clasa „Naţional 60 mini” au concurat doar doi piloţi. Primul loc în calificări l-a obţinut Odinschii Dmitri (№6) — 58,66 sec., iar pe locul doi s-a clasat Gînga Daniil (№95) — 1 min. 15,00 sec.
În clasa „Naţional 60” rezultatele au fost următoarele:
1) Caraganciu Constantin (№4) — 53,55 sec.,
2) Neciporuc Egor (№93) — 54,85 sec.,
3) Jitari Alexandru (№25) — 57,03 sec.,
4) Cerneţchi Eugen (№46) — 58,42 sec.,
5) Iamboglo Roman (№7) — 01 min. 00,17 sec.
În clasa „Rotax Max Junior” rezultatele au fost următoarele:
1) Beloşnicenco Victor (№31) — 48,91 sec.,
2) Guţu Artiom (№4) — 49,23 sec.,
3) Bojenco Mihail (№11) — 51,14 sec.,
4) Podmoghilinii Artiom (№5) — 1 min. 00,17 sec.
În clasa „Rotax Max Senior” rezultatele au fost următoarele:
1) Răilean Alexandru (№25) — 48,15 sec.,
2) Ameţinschi Alexandru (№7) — 48,23 sec.,
3) Raeţchi Nichita (№33) — 48,61 sec.,
4) Colibaba Alexandru (№15) — 49,52 sec.
Rezultatele în clasa „Naţional 125”:
1) Bogdan Victor (№20) — 49,84 sec.,
2) Piscun Serghei (№45) — 50,86 sec.,
3) Fedorenco Denis (№28) — 51,07 sec.,
4) Ferari Serghei (№23) — 52,36 sec.,
5) Pilip Denis (№22) —52,97 sec.,
6) Cobzari Vadim (№88) — 54,48 sec.
Calificările clasei „ICC”:
1) Bildin Dmitri (№11) — 49,93 sec.,
2) Şevcenco Alexandru (№7) — 50,81 sec.,
3) Neciporuc Serghei (№18) — 1 min. 02,28 sec.,
4) Drăgulean Daniil (№2) — nu a ieşit.
Cursele semifinale au început la 14:30.
În clasa copiilor cu vârste cuprinse între 9 şi 13 ani, „Naţional 60”, cea mai importantă luptă sa dat între Neciporuc Egor (№93) şi Caraganciu Constantin (№4). De la start Egor a reuşit să urce pe prima poziţie, dar turul doi a fost condus de Constantin. Pe locul trei a venit Alexandru, pe patru – Eugen, iar pe cinci – Roman.
În clasa „Rotax Max Junior” (tineri de la 12 la 17 ani) piloţii au pornit de la start pe poziţiile obţinute în calificări. Chiar dacă avea poziţia secundă, Guţu Artiom (№4) era mai rapid decât liderul cursei – Victor (№31). Chiar şi aşa, soarta nu ia surâs şi Artiom a părăsit cursa din cauza problemelor tehnice. Pe locurile trei şi patru se deplasau Mihail (№11) şi Podmoghilinii Artiom (№5).
Un start foarte intens a fost urmărit în clasa „Rotax Max Senior” (de la 15 ani). În frunte a ieşit Ameţinschii Alexandru (№7), iar nici una din atacurile lui Răilean Alexandru (№25) în recuperarea poziţiei nu s-au soldat cu succes până la finele cursei. Pe locurile trei şi patru au finisat Nichita (№33) şi Colibaba Alexandru (№15).
Piloţii clasei „Naţional 125” (de la 15 ani), ca de obicei, au luat startul de pe loc. Din cauza problemelor tehnice la start nu s-au prezentat piloţii Cobzari Vadim şi Ferari Serghei. După startul cursei Victor (№20) a reuşit să-şi păstreze poziţia de lider şi să se îndepărteze de concurenţi. Serghei (№66) îşi menţinea poziţia secundă pe tot parcursul cursei. De pe locul 5 pe trei a urcat Pilip Denis (№22), dar s-a menţinut acolo doar patru tururi, după care, în turul cinci a părăsit cursa din cauza problemelor tehnice. Fedorenco Denis (№28) a obţinut poziţia treia.
Piloţii clasei ICC (de la 15 ani), de asemenea au luat startul de pe loc. De pe locul secund în frunte a ieşit Alexandru (№7) şi până la finele cursei concurenţii nu au reuşit să-l depăşească. Poziţia secundă o ţinea ferm Dmitri (№11), Serghei (№18) a venit pe locul trei, dar Daniil (№2) nu a ajuns la finiş, ieşind din cursă cu două cercuri până la finele cursei.
La ora 15:30 s-a dat startul curselor finale
Copii de până la 9 ani din clasa „Naţional 60 mini”, nu au adus surprize în cursa finală. Dmitri (№6) arata bine şi pe fondalul concurenţilor din clase mai puternice, iar pe locul secund iarăşi a venit Daniil (№95).În clasa copiilor cu vârste cuprinse între 9 şi 13 ani, „Naţional 60” un start rapid l-a avut Egor (№93) şi timp de două ture el a condus cursa. Dar din turul 3 Constantin (№4) a preluat poziţia de lider şi nu a cedat-o până la finele cursei. Pe locul trei a venit Eugen (№46), pe patru s-a clasat Roman (№7), iar Alexandru (№25) s-a mulţumit doar cu ultimul loc, din cauza greşelii comise chiar în primul tur.
În clasa „Rotax Max Junior”, startul în interpretarea lui Guţu Artiom (№4) a fost unul de-a dreptul năucitor, el fiind capabil să întreacă doi adversari pe interior, urcând de pe poziţia a patra pe locul secund, fiind chiar în spatele liderului cursei – Victor (№31). Artiom (№4) iarăşi era mai rapid decât Victor (№31), dar Victor foarte bine îşi păzea poziţia de lider. În ultima curbă Victor a ieşit de pe traiectorie, iar Artiom a atacat pe interior, dar locul nu era suficient pentru ambii piloţi ceea ce a dus la un contact, în urma căruia Victor nu a avut de suferit, iar Artiom a rămas în urmă cu 15 metri de liderul cursei. Pe locurile trei şi patru se clasau Mihail (№11) şi Artiom (№5). Mihail arata timpi foarte buni şi un stil de pilotare impresionant pentru primul său sezon în karting. După atacurile fără rezultat, Artiom (№4) l-a ajuns pe Victor, arătând şi cel mai bun tur în cursă de 48,18 sec. - cu 0,3 sec. mai rapid decât timpul principalului rival. Au urmat alte două atacuri, în urma cărora Artiom a rămas epuizat şi s-a distanţat de Victor. Astfel, Beloşnicenco Victor a finisat pe locul întâi, pe locul doi a venit Guţu Artiom, pe trei – Bojenco Mihail, iar pe patru Podmoghilinii Artiom.
Iarăşi un start foarte intens a fost urmărit în clasa „Rotax Max Senior”. Prima poziţie a păstrat-o Ameţinschi Alexandru (№7). Şapte tururi de luptă la limita contactului a ţinut în suspans tot publicul, iar Răilean Alexandru (№25) a reuşit să depăşească „şeptarul”. În primul tur o mică luptă sa dat între Nichita şi Colibaba Alexandru, dar în cele din urmă Nichita a reuşit să se îndepărteze de adversar. De la turul 8, depăşiri nu s-au mai înregistrat, dar tempoul piloţilor era unul destul de mare. În rezultat, Răileanu Alexandru (№25) a reuşit să câştige cursa, pe locul secund s-a clasat Ameţinschi Alexandru (№7), ne având posibilitatea să se lupte pentru supremaţie din cauza frânelor supraîncălzite, iar pe locurile trei şi patru s-au clasat Raeţchii Nichita (№33) şi Colibaba Alexandru (№15).
La startul finalei din clasa „Naţional 125” nu a putut ieşi Cobzari Vadim, iar Ferari Serghei a înlăturat problemele tehnice şi a luat parte în cursă. Kartul lui Victor (№20) nu a pornit îndată de la start, ceea ce l-a aruncat pe poziţia patra. În al doilea tur, Victor l-a depăşit pe Fedorenco Denis (№28), dar să-l ajungă pe Piscun Serghei el a reuşit doar către turul 11, iar în turul 12 îl depăşise preluând locul de frunte în cursă. Fedorenco Denis s-a ţinut pe locul trei timp de 7 ture, atunci când a fost atacat de Ferari Serghei (№23), iar în turul 8 şi Pilip Denis (№22) îl depăşise. După ce l-a depăşit pe Ferrari Serghei, Pilip Denis a ieşit pe poziţia trei în timp ce Fedorenco Denis ajunse la finiş pe poziţia cincea.
Îndată după start de pe a doua poziţie pe primul loc în finala clasei ICC s-a muta Bildin Dmitri (№11), menţinând poziţia de lider până la finele cursei. A doua poziţie într-o luptă crâncenă cu câştigătorul semifinalei Şevcenco Alexandru, a menţinut-o Neciporuc Serghei. În turul cinci, Alexandru a părăsit cursa pe motive tehnice. La startul cursei Drăgulean Daniil (№2) nu a reuşit să pornească motorul CZ, astfel ne având parte de o luptă cu concurenţii cu motoare mai puternice de producţie italiană.
După cursele finale, a venit timpul pentru premierea câştigătorilor competiţiilor. Diplomele şi medaliile, au fost oferite de Ministerul Tineretului şi Sportului, iar premiile valoroase au venit din partea sponsorului general – compania Calbor Grup, care a oferit uleiurile de motor G-Energy. Premiile au fost înmânate de către juratul principal al competiţiilor, Ivan Zamcenco şi organizatorul competiţiilor, Guţu Serghei.
Comentarii ( )