11 noiembrie 2018
Cupa "Toamna Nistreana 2018"
Tradițional, în ultima sâmbătă a lunii octombrie, pe circuitul din Grigoriopol, are loc Cupa "Toamna Nistreană”, care este organizată în ajunul Zilei Automobilistului în memoria antrenorului Popov G. N. Astfel, Cupa "Toamna Nistreană” a avut loc pe 27 octombrie 2018, în or. Grigoriopol pe tradiționalul circuit staţionar de karting. Pe lângă cele trei clase, Național Mini (copii 9-12 ani), Rotax MAX Senior (14+ ani), KZ2 (15+ ani), au participat și juniorii în clasa Rotax Max Junior (12-14 ani), această clasă fiind combinată cu cea a seniorilor.
"Toamna Nistreană” a fost o competiție unică, cu fețe noi și fețe, care au revenit în competiție, surpriza însă fiind cursa veteranilor, în care au participat patru piloți, printre care și organizatorul acestui eveniment – Serghei Piscun.
O altă noutate a fost noul record absolut al circuitului! Dacă la ultima etapă a campionatului din acest an pilotul clasei Rotax, Balbiano Edoardo, a stabilit un record pe circuitul din Grigoriopol de 46.336 secunde, atunci multiplul campion în clasa Rotax, Munteanu Eugen, a surclasat acest rezultat cu un timp de 46.224 sec.! Se pare că asfaltul restabilit pe două din zonele critice ale circuitului au favorizat sporirea vitezei și diminuarea timpilor pe circuit! Totuși, recordul stabilit de către Eugen nu este unul oficial, fiind înregistrat pe cauciucuri Vega XH2 și nu Mojo, pentru că pentru Cupa „Toamna Nistreană 2018” piloții au avut liber la alegerea cauciucurilor.
După antrenamente și ceremonia de deschidere a competiției, în timpul căreia s-a ținut și un minut de reculegere în memoria antrenorului Popov G. N., au urmat calificările. Toate rezultatele calificărilor le puteți urmări mai jos.Calificările
Național Mini
1. Negruța Mark (17) – 50.845 sec.
2. Mitcovschi Stanislav (15) – 52.090 sec.
3. Ungureanu Iulian (71) – 52.783 sec.
4. Ceclu Efendii (9) – 1:03.646 sec.
5. Golovanov Alexei (7) – 1:07.215 sec.
KZ2
1. Molocenco Vitalie (5) – 46.924 sec.
2. Zabolotico Victor (12) – 47.286 sec.
3. Dragulean Daniel (47) – 47.299 sec.
4. Pașcovschi Serghei (24) – 47.953 sec.
5. Caracoi Alexandru (28) – 49.500 sec.
Rotax MAX
1. Munteanu Eugen (2) – 46.224 sec.
2. Mazur Roman (77) – 47.760 sec.
3. Saghin Cristian (31) – 47.808 sec.
4. Caraganciu Constantin (4) – 47.812 sec.
5. Purice Maxim (33) – 48.443 sec.
6. Nastas Ion (9) – DNS
Cursele clasei Național Mini
Deși a câștigat calificarea, Negruța Mark (17) a pierdut startul semifinalei, în frunte ieșind Mitcovschi Stanislav (15), care s-a adeverit a fi mai rapid. Pentru Mark a fost o provocare sa-l depășească pe Stanislav și din cauza că liderii l-au ajuns foarte rapid pe debutantul cursei - Golovanov Alexei (7), care avea nu doar un ritm de condus mai redus, dar și a avut câteva derapări în afara circuitului, care i-au costat timp prețios și l-au aruncat mult în spatele celorlalți concurenți, creându-le un pic de dificultăți în depășirea lui. Peste câteva ture liderii l-au ajuns din spate și pe Ceclu Efendii (9), pe care l-au depășit cu mai puține bătăi de cap. Spre finele cursei Negruța Mark (17) a reușit să-l depășească pe Mitcovschi Stanislav (15) și să ia victoria în semifinală. Pe locul doi a venit Stanislav, pe trei - Ungureanu Iulian (71), care a condus întreaga cursă în singurătate, pe patru a ajuns Ceclu Efendii (9), iar pe cinci - Golovanov Alexei (7).
În cursa finală Negruța Mark (17) nu a mai ratat startul, de această dată Mitcovschi Stanislav (15) fiind cel care a cedat poziția sa lui Ungureanu Iulian (71). Mark a reușit să "fugă” departe de concurenți, cea mai importantă luptă dându-se între Ungureanu Iulian (71) și Mitcovschi Stanislav (15), cel din urmă vrând să-și recâștige poziția pierdută la start. Din păcate însă, Stanislav nu a putut să-l depășească pe Iulian și din cauza piloților, care au rămas în urmă cu un tur. Astfel, finalul a fost câștigat de către Negruța Mark (17), pe locul secund s-a clasat Ungureanu Iulian (71), pe locul trei - Mitcovschi Stanislav (15), iar pe patru și cinci venind Ceclu Efendii (9) și, respectiv, Golovanov Alexei (7).
Cursele clasei KZ2
Molocenco Vitalie (5) a ratat startul semifinalei, în frunte ieșind campionul acestui an, Zabolotico Victor (12). Vitalie și-a dorit să-și recupereze poziția pierdută la start, dar nu a luat în considerație, că mai exista un concurent dornic de victorie chiar în spatele său. Acesta fiind Dragulean Daniel (47), care l-a depășit pe Vitalie și i-a spulberat planurile. Lupta între Daniel și Vitalie l-a favorizat pe Victor, care s-a distanțat mult de concurenți în drum către victorie. Spre sfârșitul cursei Molocenco Vitalie (5) a reușit să-l depășească pe Dragulean Daniel (47), fiind capabil să se claseze pe poziția secundă. La rândul său, Daniel a fost cât pe ce să cedeze și locul trei în favoarea lui Pașcovschi Serghei (24), care-l ataca intensiv până la finele cursei. Până la urmă Serghei s-a mulțumit cu locul patru, iar pe cinci s-a clasat Caracoi Alexandru (28).
De la bun început Zabolotico Victor (12) a preluat conducerea finalei, iar lupta dintre Molocenco Vitalie (5) și Dragulean Daniel (47), a devenit și mai aprigă în cursa finală, ajungându-se până la contacte dintre cei doi piloți. După o serie de atacuri Daniel a cedat, rămânând mai în spate, iar Vitalie a putut să-l ajungă pe Zabolotico Victor (12) și să înceapă o serie de atacuri asupra rivalului său. La începutul penultimului tur Vitalie deja ieșise pe poziția de lider, depășindu-l pe Zabolotico Victor (12) spre deliciul publicului! La rândul său, Pașcovschi Serghei (24) și-a împlinit intențiile încă din semifinală de al depăși pe Dragulean Daniel (47).
Astfel finișul finalei din clasa KZ2 a arătat în felul următor – pe primul loc a finalizat cursa Molocenco Vitalie (5), care a obținut prima victorie în cariera sa, fiind originar din Grigoriopol, Vitalie a fost urmat de Zabolotico Victor (12), Pașcovschi Serghei (24), Dragulean Daniel (47) și Caracoi Alexandru (28).
Cursele clasei Rotax MAX
Cursele Rotax au fost deosebit de interesante, datorită faptului că Seniorii au concurat împreună cu Juniorii, iar cei din urmă i-au făcut concurență pe cinste! Muntenu Eugen (2) nu a avut concurenți în acea zi, avântându-se în semifinală pe prima poziție fiind urmat de către Juniori - Mazur Roman (77) și Caraganciu Constantin (4), care au fost și suficient de rapizi pentru a surprinde Seniorii precum și publicul! Deja către turul doi Constantin l-a surclasat pe Roman, cel din urmă fiind presat agresiv de către Saghin Cristian (31). Duelul dintre cei doi însă, s-a sfârșit cu o coliziune brutală, în urma căreia kartul lui Cristian a urcat deasupra kartului lui Roman. Din fericire nici unul dintre piloți nu a avut de suferit, ambii fiind în stare să continue cursa.
Acest incident i-a oferit șansa lui Purice Maxim (33) să urce două poziții. Restul cursei s-a desfășurat cu mai puțin dramatism, decalajul între piloții fiind mai mare. Deși au concurat împreună, clasamentul Seniorilor și Juniorilor a fost separat, astfel în Rotax Max Senior primul a fost Munteanu Eugen (2), fiind urmat de către Purice Maxim (33) și Saghin Cristian (31), iar în Rotax Max Junior primul a fost Caraganciu Constantin (4), iar pe doi - Mazur Roman (77).
În cursa finală Juniorii iarăși și-au luat avânt în urma liderului, Munteanu Eugen (2). În timp ce Caraganciu Constantin (4) a reușit să se mențină pe poziția secundă în cursă, Mazur Roman (77) a fost depășit, mai întâi de către Purice Maxim (33), iar mai apoi și de către Saghin Cristian (31). Peste câteva ture Saghin Cristian (31) a părăsit cursa din cauza problemelor tehnice, iar mai apoi și Purice Maxim (33) a încetinit, oferindu-și poziția lui Mazur Roman (77).
Între timp liderii cursei, Munteanu Eugen (2) și Caraganciu Constantin (4) au demonstrat un spectacol pe cinste publicului, desfășurând o bătălie mimată, dar foarte interesantă. Finișul a arătat în felul următor – pe primul loc s-a clasat Munteanu Eugen (2), pe locul secund a venit Caraganciu Constantin (4), care a fost primul în categoria sa, pe trei a venit Mazur Roman (77), fiind al doilea în categoria sa, iar pe patru a venit Purice Maxim (33), fiind, de fapt, al doilea în categoria sa.
Cursa VeteranilorDupă finala Rotax a urmat și o cursă a veteranilor, în care au participat patru piloți. Startul cursei a fost unul la muchie de cuțit, liderii cursei, Piscun Serghei (5) și Struț Igor (28), fiind la un pas de acroșaj! O luptă crâncenă s-a dat între cei doi până la finele cursei! Deși a condus practic toată cursa, Struț Igor (28), a fost depășit de către Piscun Serghei (5) cu câteva ture înainte de finiș!
Mai mult decât atât, Struț Igor (28) a fost depășit de către Pilip Denis (47) chiar la finiș! Astfel, cursa veteranilor a fost câștigată de către Piscun Serghei (5), acesta fiind urmat de Pilip Denis (47), Struț Igor (28) și Bildin Dmitri (12).
După finalizarea curselor în toate clasele, a avut loc decernarea premiilor, de la care nu au lipsit diplomele, cupele și dușul de șampanie, care a fost, de parcă, mai abundent ca altă dată!Câștigătorii și premianții Cupei "Toamna Nistreană 2018”
Național Mini
1. Negruța Mark (17)
2. Ungureanu Iulian (71)
3. Mitcovschi Stanislav (15)
4. Ceclu Efendii (71)
5. Golovanov Alexei (7)
Rotax MAX Junior
2. Mazur Roman (77)
3. Nastas Ion (9)
KZ2
1. Molocenco Vitalie (5)
2. Zabolotico Victor (12)
3. Pașcovschi Serghei (24)
4. Dragulean Daniel (47)
5. Caracoi Alexandru (28)
Rotax MAX Senior
1. Munteanu Eugen (2)
2. Purice Maxim (33)
3. Saghin Cristian (31)
Cursa Veteranilor
1. Piscun Serghei (5)
2. Pilip Denis (47)
3. Struț Igor (28)
4. Bildin Dmitri (12)
Comentarii ( )