9 noiembrie 2019
Rezultatele: Cupa “Toamna Nistreană 2019”
Tradițional, în ultima sâmbătă a lunii octombrie, pe circuitul din Grigoriopol, are loc Cupa “Toamna Nistreană”, care este organizată în ajunul Zilei Automobilistului în memoria antrenorului G. N. Popov. Astfel, Cupa “Toamna Nistreană” a avut loc pe 26 octombrie 2019, în or. Grigoriopol pe tradiționalul circuit staţionar de karting.
Pe lângă tradiționalele clase, Național Mini (copii 9-12 ani), KZ2 (15+ ani), Rotax MAX Senior (14+ ani) și Rotax Max Junior (12-14 ani), cele din urmă fiind combinate în una singură, au avut loc doua clase suplimentare – Național Bambino, în care au participat copii în vârstă de la 5 ani, precum și cursa veteranilor, care aproape niciodată nu lipsește la acest eveniment unic de încheierea sezonului. În clasa Bambino au participat copiii Popovici Teodor (95) și Cupnii Matvei (99). La rândul său, în cursa veteranilor au participat 4 piloți, printre care și organizatorul acestui eveniment – Serghei Piscun. În competiții s-au înscris un total de 22 piloți în cinci clase, printre care si o fată, Popovici Delia, care a concurat în clasa Mini, plus 4 piloți la cursa veteranilor.
Surpriza evenimentului a fost noul record absolut al circuitului pentru clasa Rotax, care a fost stabilit de către Gaburici Nichita! Acesta a stabilit un record în antrenamente de 45.909 secunde! Mai mult decât atât, în semi-finală Gaburici Nichita (8) a fost și mai rapid, stabilind un timp record de 45.686 secunde!
După antrenamente și ceremonia de deschidere a competițiilor, în timpul căreia s-a ținut și un minut de reculegere în memoria lui G. N. Popov, au urmat calificările. Toate rezultatele calificărilor le puteți urmări mai jos.
Calificările
Național Bambino
1. Popovici Teodor (95) - 1:33.317 sec.
2. Cupnii Matvei (99) – 2:06.462 sec.
Național Mini
1. Mitcovschi Stanislav (15) – 51.497 sec.
2. Golovanov Alexei (7) – 59.330 sec.
3. Gudumac Igor (33) – 59.493 sec.
4. Popovici Delia (1) – 1:05.193 sec.
5. Crudu David (10) – 1:12.256 sec.
KZ2
1. Molocenco Vitalie (11) – 45.876 sec.
2. Dragulean Daniil (47) – 46.786 sec.
3. Pașcovschi Serghei (24) – 47.334 sec.
4. Zabolotico Victor (1) – 47.774 sec.
5. Gusan Nicolai (12) – 49.653 sec.
6. Colesnicov Dmitri (9) – 49.661 sec.
Rotax MAX
1. Gaburici Nichita (8) – 45.969 sec.
2. Negruța Mark (71) – 45.990 sec.
3. Mazur Roman (77) – 46.225 sec.
4. Raileanu Alexandru (25) – 46.227 sec.
5. Balbiano Edoardo (69) – 46.408 sec.
6. Vasilevschi Anatolie (01) – 47.485 sec.
7. Gasan Denis (19) – 48.000 sec.
8. Nastas Ion (33) – DNS
9. Curuci Iurie (26) – DNS
Cursele clasei Național Bambino
Cei mai tineri și dornici de adrenalină au fost copiii din clasa Bambino. Deși au foarte puțină experiență, acești copii mici și piloți în devenire conduceau foarte aproape unul de celalalt, încercând să se încadreze cât se poate de bine în curbele dificile ale circuitului din Grigoriopol. În semi-finală copii au avut să parcurgă doar 4 ture, ceea ce le-a reușit fără probleme. Pe prima poziție a venit Cupnii Matvei (99), iar cu mai puțin de doua secunde în spatele său a venit și Popovici Teodor (95). Incredibil, dar cele mai bune timpuri pe care le-au înregistrat copii în cursă au fost foarte apropiate - 1:40.720 secunde pentru Matvei și 1:40.848 secunde pentru Teodor!
Din păcate în finală, participanții clasei Bambino nu au fost la fel de aproape ca timp și distanță, mai mult decât atât Cupnii Matvei (99) a rămas mult în urmă, iar în ultimele ture a derapat pierzând și mai mult timp. Astfel, pe prima poziție în cursa finală a clasei Bambino a venit Popovici Teodor (95), iar cu un tur în spatele său, pe locul secund, a venit Cupnii Matvei (99).
Cursele clasei Național Mini
Semi-finala în clasa Mini s-a început cu ghinion pentru Golovanov Alexei (7), care a părăsit cursa chiar din primele ture din cauza unei pene. Câștigătorul calificărilor, Mitcovschi Stanislav (15), a condus cursa detașat, dar ghinionul nu l-a ocolit nici pe el. Lanțul rupt l-a scos pe Stanislav din cursă. Astfel, prima poziție i-a revenit lui Crudu David (10), locul secund l-a obținut Gudumac Igor (33), iar pe trei a venit unica domniță din competiție, Popovici Delia (1).
Mitcovschi Stanislav (15) și Golovanov Alexei (7) au revenit pentru cursa finală. Deja către începutul turului secund, Stanislav urcă în frunte, surclasându-l pe câștigătorul semi-finalei - Crudu David (10). În turul secund Golovanov Alexei (7) a depășit-o pe Popovici Delia (1), care a coborât pe ultima poziție. Distanța pe care au condus-o piloții ulterior, nu a adus careva surprize. Prima poziție a ocupat-o Mitcovschi Stanislav (15), fiind urmat de către Crudu David (10), Gudumac Igor (33) Golovanov Alexei (7) și Popovici Delia (1), care s-a descurcat destul de bine pentru prima sa competiție.
Cursele clasei KZ2
Deși a arătat timpul secund în calificări, Dragulean Daniil (47) nu a putut participa în semifinală, pe de altă parte, câștigătorul calificărilor, Molocenco Vitalie (11), a înaintat în cursă, păstrându-și poziția de lider pe tot parcursul semifinalei. În spatele liderului s-a încins o luptă pentru locul secund, între piloții Pașcovschi Serghei (24) și Zabolotico Victor (1), cel din urmă ataca adversarul său de nenumărate ori. Între timp, Colesnicov Dmitri (9) a reușit să-l depășească pe Gusan Nicolai (12), care a avut un incident ulterior, dar a reușit să revină în cursă pierzând un tur. Cu aproximativ 5 ture înainte de finiș, Zabolotico Victor (1), l-a depășit pe Pașcovschi Serghei (24) în ultima curbă înainte de linia start-finiș. Mai apoi Serghei își ia revanșa și-l depășește pe Victor, cel din urmă având ceva probleme tehnice. Gusan Nicolai (12) a mai avut un alt incident, care l-a scos definitiv din cursă. Cum a și fost de așteptat, pe primul loc a venit Molocenco Vitalie (11), pe locul secund a venit Pașcovschi Serghei (24), pe locul trei a ajuns Zabolotico Victor (1), iar pe patru - Colesnicov Dmitri (9).
Finala clasei karturilor cu cutie de viteze a avut parte de mai multă dramă. Din cauza incidentului din semifinală, Gusan Nicolai (12) nu a participat în cea de-a doua manșă. Startul finalei a fost ratat de către Zabolotico Victor (1), iar acesta nu a fost unicul ghinion care-l păștea în finală. Din primele ture Dragulean Daniil (47) reușește să-l depășească mai întâi pe Colesnicov Dmitri (9), ca peste câteva ture să-l surclaseze și pe Pașcovschi Serghei (24). Din cauza unor probleme tehnice la finele celui de-al treilea tur părăsește cursa Colesnicov Dmitri (9).
În luptă pentru a treia poziție, Zabolotico Victor (1) l-a atacat agresiv pe Pașcovschi Serghei (24), dar din cauza că nimerise cu roata spate dreapta pe iarbă, a derapat și a ieșit în decor. De aici s-au început problemele grave pentru Victor. Având defecțiuni tehnice, acesta a mai și luat o scurtătură, pentru ce a fost descalificat. În rezultat la finiș a ajuns Molocenco Vitalie (11), care a condus detașat cursa, pe locul secund a venit Dragulean Daniil (47), iar pe trei a fost Pașcovschi Serghei (24).
Cursele clasei Rotax MAX
Pentru că juniorii au participat împreună cu seniorii, clasa Rotax a fost cea numeroasă. Un total de 9 piloți s-au înscris în competiție, însă doar 7 au ieșit la start. Startul semifinalei a fost unul dramatic. Câștigătorul calificărilor, Gaburici Nichita (8), nu a reușit să pornească odată cu ridicarea steagului alb, ceea ce a fost periculos pentru restul piloților, astfel, cursa a fost oprită, iar piloții au mai făcut un tur de încălzire. Între timp mecanicii lui Nichita au schimbat bujia, care a cauzat haosul de la bun început. Nichita nu a reușit să pornească după startul repetat, fiind pe ultima poziție cu aproape un tur în spatele rivalilor. Interesantă a fost cursa, care a fost dominată de juniori!
Primii patru piloți concurau foarte aproape unul de altul, în timp ce piloții juniori, Negruța Mark (71) și Mazur Roman (77), s-au luptat pentru supremație pe tot parcursul cursei. Într-un final Roman a reușit să-l depășească pe Mark, iar cu două ture mai târziu, Mark a picat pradă și lui Balbiano Edoardo (69). Între timp, în spate, Gaburici Nichita (8), a înregistrat cel mai rapid timp nu doar din cursă, dar și un record absolut al circuitului pentru clasa Rotax, despre care am menționat mai sus. Datorită ritmului extrem de rapid și a greșelii pe care a comis-o Gasan Denis (19), Nichita a reușit să îl depășească pe cel din urmă și să finalizeze cursa pe locul 6 (locul 4 în clasa Rotax Max Senior).
În finala Rotax a participat și Curuci Iurie (26), care a avut probleme serioase cu motorul în timpul antrenamentelor, fiind nevoit să schimbe motorul, reușid să facă acest lucru doar către cursa finală. De asemenea, această cursă a fost una de debut pentru Iurie. Gasan Denis (19) a fost nevoit să pornească în spatele concurenților, pentru ca, asemenea lui Nichita în semifinală, kartul lui Denis a avut probleme cu bujia. Finala Rotax a fost extrem de intensă și spectaculoasă. Probabil, cel mai spectaculos moment al cursei a fost depășirea dublă pe care a efectuat-o Gaburici Nichita (8) în ultima curbă al turului 5! El a depășit pe interior piloții Balbiano Edoardo (69) și Raileanu Alexandru (25), astfel urcând de pe poziția a 4-a direct pe a 2-a poziție! De aici încolo cursa deveniseră tot mai intensă și pe alocuri, chiar, periculoasă.
În dorința de al depăși pe liderului cursei, Mazur Roman (77), Nichita a greșit, iar de această greșeală s-a folosit Balbiano Edoardo (69), care l-a surclasat pe Nichita. Cel din urmă nu s-a lăsat bătut, depășind rivalul în ultima curbă, dar de această dată depășirea nu a fost la fel de impecabilă, ambele karturi lovindu-se, dar fără consecințe majore. O altă manevră curajoasă, Nichita a demonstrat-o în cel mai periculos loc al circuitului, unde vitezele sunt extrem de mari, surclasându-l acolo pe Roman. Ulterior, Balbiano Edoardo (69) a avut careva probleme tehnice, ca mai apoi să scurteze circuitul, pentru ce a fost descalificat. După o pauză de 30 de ani, Vasilevschi Anatolie (01) a revenit în curse, dar această revenire a fost una dureroasă - Anatolie și-a rupt o coastă, pentru că nu avea protecție specială în semifinală, astfel, deși avea protecția în finală, durerea l-a impus să părăsească cursa. Finala Rotax Senior a fost câștigată de către Gaburici Nichita (8), în timp ce la juniori, mai bun a fost Mazur Roman (77).
Cursa veteranilor
După finala Rotax a urmat și cursa veteranilor, în care au participat patru piloți. Startul cursei a fost unul ghinionist pentru Bogdan Victor (20), care a părăsit cursa din cauza problemelor tehnice. Prima parte a cursei le-a adus spectatorilor o luptă dintre Fedorenco Denis (1), care inițial conducea cursa și Piscun Serghei (11), în timp ce Neciporuc Serghei (9) era ceva mai în spate.
Într-un final Piscun Serghei a reușit să-l depășească pe Fedorenco Denis (1), ca mai apoi să sporească distanță de urmăritori și să obțină victoria în cursa veteranilor. Piscun Serghei (11) a fost urmat la finiș de către Fedorenco Denis (1) și Neciporuc Serghei (9).
După finalizarea curselor în toate clasele, a avut loc decernarea premiilor, de la care nu au lipsit diplomele, cupele și dușul de șampanie. Premierea s-a petrecut atunci când deja s-e întunecase afară, însă timpul trist nu a alungat bucuria de pe fețele participanților!
Câștigătorii și premianții Cupei “Toamna Nistreană 2019”
Național Bambino
1. Popovici Teodor (95)
2. Cupnii Matvei (99)
Național Mini
1. Mitcovschi Stanislav (15)
2. Crudu David (10)
3. Gudumac Igor (33)
4. Golovanov Alexei (7)
5. Popovici Delia (1)
KZ2
1. Molocenco Vitalie (11)
2. Dragulean Daniel (47)
3. Pașcovschi Serghei (24)
Rotax MAX Junior
1. Mazur Roman (77)
2. Negruța Mark (71)
Rotax MAX Senior
1. Gaburici Nichita (8)
2. Raileanu Alexandru (25)
3. Gasan Denis (19)
Cursa Veteranilor
1. Piscun Serghei (5)
2. Fedorenco Denis (1)
3. Neciporuc Serghei (9)
Comentarii ( )