18 septembrie 2013
Cupa Grigoriopolului 2013
În sfârşit piloţii noştri au reuşit în acest
sezon să participe la o cursă şi pe circuitul de karting de la Grigoriopol,
unde, pe data de 1 septembrie a avut loc Cupa Grigoriopolului. După un an de
zile de la ultima cursă petrecută aici, circuitul a fost uşor deteriorat, deşi
unele elemente au fost vopsite, pentru împrospătarea aspectului acestuia.
Organizarea, desfăşurată sub egida prietenilor
noştri din Transnistria, a fost la cel mai înalt nivel. Evenimentul a urmat
programul până la un minut, iar însăşi cursele s-au încheiat cu o oră mai
devreme de ora planificată! Piloţii noştri au participat la Cupa
Grigoriopolului datorită sprijinului sponsorului general al Campionatul
Republicii Moldova la Karting – distribuitorul lubrifianţilor G-Energy.
Practic toţi piloţii noştri au fost
familiarizaţi cu traseul de 1.080 de metri, situat la 40 km distanţă de
Chişinău, mai puţin Dragovţev Viaceslav, care participă în clasa ”Rotax Max”
sub numărul 32, aceasta fiind prima cursă a sa pe acest traseu, fiind pentru el
o adevărată provocare. Începând cu primele antrenamente, Viaceslav a fost
nevoit să depisteze traiectoriile şi punctele de frânare corecte, iar după
aceasta, să mediteze asupra îmbunătăţirii tehnicii de pilotare pe acest traseu.
Şi ceilalţi piloţi au fost nevoiţi să-şi amintească particularităţile
circuitului, pe care aceştia nu au participat aproximativ un an de zile.
La deschiderea oficială al etapei, s-au aliniat
piloţii din Moldova şi Transnistria, care aveau să concureze în clasele
"Naţional 60" , "Naţional 125 - Juniori", "Naţional
125" şi "Rotax Max". În clasa "Naţional 125 - Juniori"
s-au înscris doar doi piloţi, astfel organizatorii au decis să combine cursele acesteia
cu clasa "Naţional 125", în care participau piloţii adulţi şi mai
experimentaţi. După deschidere, au urmat calificările în fiecare dintre clase,
iar apoi şi cursele.
Clasa "Naţional 60"
La startul semifinalei
s-au aliniat şase piloţi, printre care şi cel mai tânăr participant,
Mitcovschii Miroslav (№ 1), care a participat la prima cursă a sa din acest
sezon.
În ultimul moment, chiar înainte de cursă a
ajuns şi Beloşnicenco Victor, care nu a mai avut timp să se antreneze şi să-şi
seteze kartul, ceea ce a afectat performanţele sale în cursă.
După startul cursei poziţia de lider a ocupat-o Beloşnicenco
Victor (№ 8), dar deja în primul tur acesta a fost atacat de Guţu Artiom (№ 4),
care a preluat conducerea cursei, iar la al doilea tur acesta reuşise să se
îndepărteze de adversarii săi.
La fel, la al doilea tur, Mitcovschii Daniil (№
5), l-a ajuns pe Beloşnicenco Victor (№ 8) şi chiar dacă a derapat pe
acostament, acesta nu s-a lăsat până nu l-a întrecut pe Victor pe parcursul
turului trei, după care s-a îndreptat în urma lui Guţu Artiom (№ 4).
După câteva ture Beloşnicenco Victor (№ 8) a
fost întrecut şi de Neceporuc Egor (№ 18). Cu această mişcare Victor nu a fost
de acord, pregătind nenumărate contraatacuri pentru Egor. Cu toate acestea,
lupta a câştigat-o Neceporuc Egor (№ 18), care s-a clasat pe locul trei.
Câştigătorul cursei semifinale a devenit Guţu
Artiom (№ 4), iar la o distanţă minimă pe locul secund a finisat Mitcovschii
Daniil (№ 5).
La începutul cursei finale în clasa
"Naţional 60", s-a evidenţiat Mitcovschii Daniil (№ 5), care deja în primul
tur l-a atacat dur pe Guţu Artiom (№ 4) preluând poziţia de lider. De asemenea,
în primul tur Beloşnicenco Victor (№ 8) şi-a îmbunătăţit poziţia, depăşind-ul
pe Neceporuc Egor (№ 18) şi situându-se pe locul trei.
Doi piloţi au avut de suferit din cauza
problemelor tehnice apărute în turul trei, aceştia fiind Ianboglo Roman (№ 7) şi
Mitcovschii Miroslav (№ 1). Piloţii stăteau nemişcaţi pe marginea traseului şi
numai Ianboglo Roman (№ 7) a fost în stare să se reîntoarcă în cursă, dar nu
pentru mult timp. După coliziunea cu Mitcovschii Daniil (№ 5), Roman şi-a
pierdut ritmul şi a ieşit în decor, părăsind definitiv cursa.
Chiar înainte de
incident, Guţu Artiom (№ 4) a fost capabil să-l depăşească pe Mitcovschii Daniil
(№ 5) şi în cele din urmă să câştige cursa finală. Duelul pentru locul trei, cu
Beloşnicenco Victor (№ 8), a învins Neceporuc Egor (№ 18).
Clasa "Naţional 125"
Startul cursei de semifinală nu ia reuşit
liderului calificărilor, Drăgulean Daniil (№ 2), kart-ul căruia nu a dorit să
pornească odată cu restul piloţilor, dar după ce cei din urmă au reuşit sa
parcurgă o parte din turul întâi. Probleme la startul cursei a avut şi
veteranul kartingului şi antrenorul piloţilor din Grigoriopol - Piscun Serghei
(№ 45), care, de asemenea, a rămas la start nemişcat şi a pornit doar atunci
când restul piloţilor parcurseseră aproape jumătate din primul tur.
În ciuda startului întârziat, Drăgulean Daniil
(№ 2) a fost capabil să ajungă liderii cursei. Câteva ture el a luptat cu Şevcenco
Alexandru (№ 15), iar după depăşirea acestuia, el s-a avântat în urma liderului
cursei - Fedorenco Denis (№ 28).
Fruntaşii au luptat timp de două ture, iar
atunci când aceştia l-au ajuns din urmă pe Ferari Serghei (№ 23), Drăgulean
Daniil (№ 2) l-a atacat pe Fedorenco Denis (№ 28), care a încetinit! De această
situaţie a profitat şi Şevcenco Alexandru (№ 15), care s-a strecurat pe
interior şi l-a depăşit pe Fedorenco Denis (№ 28), dar având viteză mai mare de
ieşire din curbă, Alexandru a derapat pe partea inferioară, astfel Denis şi-a
recâştigat, cel puţin poziţia secundă.
Din păcate, Bildin Dmitri (№ 11), care se afla
pe poziţia patra, a fost nevoit să părăsească cursa doar cu o tură înainte de
finele acesteia, din cauza unor defecţiuni tehnice. Cu un avantaj foarte mare în
cursa semifinală a câştigat Drăgulean Daniil (№ 2).
Este de remarcat prestarea formidabilă al lui Butuzov
Bogdan (№ 5), care a concurat împotriva unor adversari mai puternici într-o
clasă mai avansată de piloţi, fiind capabil de îl depăşi pe Ferari Serghei (№
23).
La începutul cursei finale din clasa "Naţional
125", Şevcenco Alexandru (№ 15) a ezitat, fiind depăşit de unii adversari,
între timp, chiar din primul tur Drăgulean Daniil (№ 2) a reuşit să iasă în
frunte şi să se îndepărteze de restul piloţilor.
După câteva ture Şevcenco Alexandru (№ 15) îl depăşeşte
pe Piscun Serghei (№ 45), avântându-se într-o urmărire de durată după Fedorenco
Denis (№ 28).
Alexandru a avut nevoie de aproximativ cinci
ture pentru îl ajunge pe Denis la o distanţă de atac.
Chiar şi atunci când Şevcenco Alexandru (№ 15)
îl întrecuseră pe Fedorenco Denis (№ 28), lupta dintre aceştia nu se sfârşiseră.
Copleşiţi de lupta pentru poziţia secundă, piloţii se acroşează chiar la
începutul ultimului tur al cursei, iar acest incident l-a ajutat pe Piscun
Serghei (№ 45) să se claseze pe locul secund în urma lui Drăgulean Daniil (№ 2)!
Clasa ”Rotax Max”
De curse foarte neobişnuite a avut parte clasa "Rotax
Max". Totul a început încă de la calificări, acolo unde liderii s-au
schimbat. Din cauza timpului redus de antrenamente Munteanu Eugen (№ 31) a coborât
pe locul 4, iar Ameţinschii Alexandru (№ 7) a câştigat calificarea.
Chiar dacă nu avea o poziţie avantajoasă, odată
cu startul Munteanu Eugen (№ 31) a reuşit să treacă pe prima poziţie, dar Răileanu
Alexandru (№ 25) rapid l-a depăşit ocupând poziţia de lider, iar apoi Ameţinschii
Alexandru (№ 7) îl ataca pe Munteanu pe tot parcursul cursei. În primele 4 ture
Calinin Alexei (№ 5), conducea chiar în spatele lui Ameţinschii Alexandru (№ 7),
dar din cauza lipsei pregătirii fizice, Alexei a început să încetinească.
Lupta, care se desfăşura în spatele lui Răileanu
Alexandru (№ 25), nu avea nici o importanţă pentru acesta, fiind de neajuns
pentru rivalii săi. Pentru Dragovţev Viaceslav (№ 32) aceasta a fost prima cursă
pe circuitul din Grigoriopol, iar el trebuia să se adapteze rapid şi să facă
depăşiri, fiind în spatele tuturor. Peste mai multe ture, Viaceslav Dragovţev
(№ 32) s-a adaptat, reuşind să însuşească traiectoriile şi să înceapă atacurile
asupra celui mai apropiat rival, Calinin Alexei (№ 5), care nu se lăsa aşa uşor
bătut, închizând îndrăzneţ traiectoriile interioare. Dar după două ture, Viaceslav
întreprinde o manevră decisivă, depăşindu-l pe Alexei.
Şi mai aprigă, a fost lupta pentru locul secund
dintre Ameţinschii Alexandru (№ 7) şi Munteanu Eugen (№ 31). Numeroase atacuri
din partea lui Alexandru s-au dezlănţuit asupra lui Eugen, care reuşea să-şi
apere poziţia, chiar dacă parţial a ieşit în decor, cosind iarba de pe
acostament.
O astfel de greşeală şi a fost aşteptată de
către Ameţinschii Alexandru (№ 7), care a decis să se strecoare pe interiorul
ultimii curbe. Pe o secundă această manevră i-a reuşit lui Alexandru, dar având
o viteză mai mare şi o intrare incorectă în curbă, ia permis lui Eugen să-şi
recapete poziţia secundă în cursă, pe care acesta nu a cedat-o până la finiş!
Astfel, în semifinală a învins Răileanu
Alexandru (№ 25), pe locul secund s-a clasat Munteanu Eugen (№ 31), iar la o
distanţă foarte mică de Eugen, pe locul trei a venit Ameţinschii Alexandru (№ 7),
pe locurile patru şi cinci au finisat Dragovţev Viaceslav (№ 32) şi Calinin Alexei
(№ 5), respectiv.
Cursa finală a fost cea mai controversată din întregul
sezon! Totul a început cu kartul lui Ameţinschii Alexandru (№ 7), care a refuzat
să pornească în turul de încălzire, iar acesta a trebuit să execute cele două
ture de încălzire într-un adevărat regim de cursă pentru a prinde începutul
ultimii curse a zilei.
Startul iarăşi a fost câştigat de Munteanu Eugen
(№ 31), dar în a treilea tur, după o serie de atacuri din partea lui Răileanu
Alexandru (№ 25), Eugen a cedat poziţia de lider, iar de momentul slăbiciunii
al acestuia a profitat instant şi Ameţinschii Alexandru (№ 7), care s-a
strecurat pe poziţia secundă - această dublă depăşire a fost un punct culminant
al cursei finale!
Apoi, trio-ul concura într-o luptă strânsă până când
liderul cursei, Răileanu Alexandru (№ 25) nu a început să aibă probleme cu frânele,
din cauza cărora pilotul nu a reuşit să frâneze înaintea uneia din curbe, derapând
de pe pistă pe o altă porţiune a acesteia, astfel tăind o parte din ea. Pentru
a nivela avantajul obţinut, Răileanu Alexandru (№ 25) a fost nevoit să-i
aştepte pe Ameţinschii Alexandru (№ 7) şi Munteanu Eugen (№ 31), şi să-i lese
să treacă în faţă, dar problemele cu frânele l-au forţat să părăsească cursa
peste două ture.
În imposibilitatea de a rezista în lupta intensă
pentru locul 4 cu Dragovţev Viaceslav (№ 32), Calinin Alexei (№ 5) a cedat poziţia
sa, iar mai târziu a părăsit cursa din motive tehnice.
Astfel, primul la linia de sosire a venit Ameţinschii
Alexandru (№ 7), în timp ce pe poziţia secundă s-a trezit Dragovţev Viaceslav (№
32), care l-a depăşit pe Munteanu Eugen (№ 31), acesta confruntându-se cu
problemele tehnice al kartului său în ultimele ture.
După suma a celor două curse al Cupei Grigoriopolului,
prima poziţie în clasa "Naţional 60" i-a revenit lui Guţu Artiom, pe
locul secund s-a clasat Mitcovshii Daniil, iar pe locul trei - Neceporuc Egor.
Lider după două curse în clasa "Naţional
125" a devenit Drăgulean Daniil, locul doi i-a revenit lui Piscun Serghei,
în timp ce locul al treilea l-a obţinut Şevcenco Alexandru.
În clasa "Rotax Max" victoria mult aşteptată
a obţinut-o Ameţinschii Alexandru, pe locul doi a reuşit să se claseze Dragovţev
Viaceslav, în timp ce pe treapta treia a podiumului a urcat Munteanu Eugen.
E de menţionat şi cei doi piloţi din clasa "Naţional
125 - Juniori", care, de asemenea au primit, trofee, diplome şi uleiuri de
motor G-Energy de la sponsorul general al Campionatului Moldovei la Karting, chiar
dacă au concurat cu piloţii mai puternici din clasa "Naţional 125".
Cupe, diplome şi şampanie au fost acordate şi echipelor înregistrate la Cupa Grigoriopolului – prima poziţie a ocupat-o echipa STC "Pilot" (Grigoriopol), poziţia secundă - "Politehnica" (Chişinău), iar locul al treilea i-a revenit echipei "Viraj" (Chişinău).
Rezultatele Cupei Grigoriopolului
Clasa "Naţional 60"
Poziţie/Nume/Numărul de start
1. Guţu Artiom (4)
2. Mitcovschii Daniil (5)
3. Neciporuc Egor (18)
4. Beloşnicenco Victor (8)
5. Ianboglo Roman (7)
6. Mitcovschii Miroslav (1)
Clasa "Naţional 125 - Juniori"
1. Butuzov Bogdan (5)
2. Papuc Nicolai (11)
Clasa "Naţional 125"
1. Drăgulean Daniil (2)
2. Piscun Serghei (45)
3. Şevcenco Alexandru (15)
4. Fedorenco Denis (28)
5. Ferari Alexandru (23)
6. Bildin Dmitri (11)
Clasa "Rotax Max"
1. Ameţinschii Alexandru (7)
2. Dragovţev Viaceslav (32)
3. Munteanu Eugen (31)
4. Răileanu Alexandru (25)
5. Calinin Alexei (5)
Comentarii ( )