20 mai 2012
A doua etapă al Campionatului Moldovei la Karting - rezultatele
Sâmbătă, 19 mai, sub podul de la Telecentru a avut
loc a doua etapă al Campionatului Moldovei la Karting. În noaptea şi dimineaţa
zilei de 19 mai, ploaia s-a înteţit şi părea că a doua etapă la karting va fi
anulată! Dar nu a fost să fie! Tăria de caracter, i-a făcut pe piloţi să uite
de timpul de afară şi să opteze pentru pneuri de ploaie. Da, da, timpul de
afara nu trebuie să fie un impediment pentru autosport. Ploaia a reuşit doar să
înspăimânte spectatorii, care s-au adunat într-un număr mai redus decât se
aştepta iniţial.
Două antrenamente
a câte 10 minute fiecare, s-au desfăşurat pe traseul umed, care parţial
începuseră să se usuce. Aşadar, unii piloţi au încălţat slicurile, în speranţă
că pista se va usca complet. Prima manşă de antrenamente în ambele clase – ”Rotax
MAX” şi ”Naţional 60”, s-au petrecut fără pierderi, iar a doua manşă de
antrenamente s-a început cu un accident în care a fost implicat un pilot din
clasa ”Rotax MAX”. La sfârşitul
liniei start-finiş al traseului parţial umed, kartul sub numărul 1, pe care îl
pilota Calinin Alecsei, s-a izbit violent de bordură. În rezultatul impactului cu
roata dreaptă, spate, axul spate s-a îndoit, punând capăt participării lui
Alecsei în a doua etapă al campionatului.
După sesiunile de antrenamente, a fost schimbată
configuraţia a două curbe periculoase ale traseului de 740 metri, care au primit
traiectorii mult mai line. Apoi au urmat sesiunile de calificări în care
piloţii din ambele clase trebuiau să arate cel mai bun timp în unul din două
ture de clasificare.
Înainte de startul primei curse în clasa ”Naţional 60”,
pe traseu a ieşit Veaceslav Gheorghiev, directorul Chevrolet Moldova – unul din
sponsorii Campionatului Moldovei la Karting, dând o tură de verificare a
traseului la volanul unui Chevrolet Aveo. Numărul turelor în prima cursă în
clasa copiilor ”Naţional 60”, a fost în număr de 10 ture, exact ca şi în prima
etapă a campionatului. În ciuda faptului că în această clasă au participat doar
trei piloţi, lupta pentru prima poziţie a fost una crâncenă. Steagul alb a
însemnat startul primei curse în clasa ”Naţional 60”.
Ca de obicei startul cursei sa dat din mers. Primul
tur l-a dominat câştigătorul calificărilor – Feraru Victor (numărul 95), dar în
cel de al doilea tur Victor a încetinit, lăsându-l pe Guţu Artiom (numărul 4) să
treacă în faţa sa. În cea de a treia tură, Victor a început să îl ajungă pe
liderul cursei, încercând sa îl depăşească. Artiom nu a cedat poziţia de lider,
astfel Victor a finisat cursa pe locul secund, iar cu locul trei s-a mulţumit
Mitcovschii Daniil (numărul 1).
Prima cursă în clasa ”Rotax MAX” a fost şi mai
incitantă. În primul rând, datorită vitezei pe care o atingeau karturile
echipate cu motorul Rotax de 28,5 cai putere la 14000 rpm, care ajungea la 110 km/h.
Să te afli alături de traseu, pe care ”zboară” karturile cu această viteză
incredibilă, e cu adevărat înspăimântător, iar adrenalina te copleşeşte complet!
E de nedescris! În cotituri vitezele scădeau, dar cât sunt de spectaculoase
derapajele controlate la ieşirea din ele!
În prima cursă piloţii clasei ”Rotax MAX” au avut
de parcurs 20 ture. Steagul alb, a însemnat începerea cursei. Câştigătorul
calificărilor, Munteanu Eugen (numărul 31), chiar de la start a început să se
îndepărteze de concurenţii săi. Pentru sporirea vitezei maxime pe porţiunile
drepte a pistei, Eugen apleca capul direct pe volan, ceea ce micşora rezistenţa
aerului. Probabil că anume acest fapt l-a ajutat pe Eugen să-şi facă un ”gap”
de câteva secunde. După o greşeală, poziţia a doua ia scăpat din mâinile
lui Railean Alexandru (numărul 25), fiind
depăşit de Colibaba Alexandru (numărul 15) şi Gladchih Andrei (numărul 58). Încă
o greşeală din partea numărului 25, i-a permis concurentului sub numărul 7, Ameţinschii
Alexnadru, să treacă pe poziţia 4-a. Următoarea tură a avut parte de un
accident între Ameţinschii Alexnadru şi Gladchih Andrei, care se luptau pentru
poziţia 3-a, în rezultatul căreia Ameţinschii
Alexnadru (numărul 7) a accidentat kartul şi a părăsit cursa.
Între timp, Railean Alexandru a început să
recupereze poziţiile pierdute la începutul cursei. Depăşind concurenţii săi unul
câte unul, Alexandru a reuşit să se mute de pe ultimul loc pe locul secund. La
rândul său, Gladchih Andrei l-a depăşit pe Colibaba Alexandru. Din păcate,
reîntoarcerea lui Railean Alexandru a avut loc prea târziu ca să mai poată
lupta pentru întâietate, astfel anume Munteanu Eugen a câştigat prima cursă.
Pentru a mai încinge spiritele publicului, pe
traseu a ieşit preşedintele Federaţiei de Automobilism al Republicii Moldova (FARM),
Igor Vrabie, care a făcut câteva ture rapide la volanul unui Chevrolet Cruze.
Pe prima poziţie la linia de start a cursei secunde
în clasa ”Naţional 60”, se afla câştigătorul primei curse – Guţu Artiom (numărul
4), care chiar de la începutul cursei de 14 ture, a fost supus încercărilor de
depăşire din partea lui Feraru Victor (numărul 95). Încercările lui Victor au
adus rezultatul dorit şi deja la doua tură el conducea cursa. Dar şi Artiom a
arătat o cursă pe cinste, ne lăsându-l pe Victor să se îndepărteze prea mult în
prima jumătate a cursei. Dar au şi venit câteva greşeli din partea lui Artiom
în a doua jumătate a cursei, fapt ce i-a permis lui Victor să se îndepărteze la
o distanţă sigură pentru a câştiga în a doua cursă.
După încheierea cursei finale în clasa ”Naţional 60”,
pe traseu au ieşit piloţii clasei ”Rotax MAX”, pentru a concura în cursa finală
a zilei. Munca depusă a mecanicilor pentru restabilirea în cursă a kartului sub
numărul 7 accidentat în prima cursă, i-a permis lui Ameţinschii Alexandru să
participe în cea de a doua cursă. Piloţii celei mai înalte clase, trebuiau deja
să parcurgă în cursa finală 27 ture. Din primele secunde a cursei secunde în
clasa ”Rotax MAX”, a fost clar că cursa va fi incendiară. Direct după startul
cursei lui Ameţinschii Alexandru (numărul 7) i-a reuşit să treacă de pe ultima
poziţie pe locul trei, depăşind concurenţii chiar în prima cotitură, şi ţintind
către locul secund, ocupat la moment de Railean Alexandru (numărul 25). La
rândul său Railean Alexandru a început bătălia pentru locul întâi cu Munteanu
Eugen (numărul 31). În prima cotitură de 180 de grade a turului 3, depăşirea
lui Railean Alexandru părea a fi una de succes, dar ieşirea largă din viraj, a
făcut loc de trecere nu doar pentru Munteanu Eugen, care rapid şi-a recăpătat
poziţia de lider, dar şi lui Ameţinschii Alexandru.
Astfel, această greşeala l-a costat pe Railean
Alexandru nu numai poziţia de lider, dar şi locul secund. Mai mult ca atât, kartul lui Railean Alexandru
(numărul 25) s-a accidentat cu kartul lui Ameţinschii Alexandru (numărul 7). În
rezultatul impactului axul spate a fost îndoit, iar pilotul sub numărul 25 a
părăsit cursa. După acest incident nimeni nu i-a mai putut opune rezistenţă lui
Munteanu Eugen (numărul 31), care a şi câştigat cursa finală. Pe locul secund,
cu un decalaj de 6 secunde s-a clasat Ameţinschii Alexandru (numărul 7), iar pe
locul trei, cu o întârziere de 10 secunde faţă de lider, s-a clasat Gladchih
Andrei (numărul 58).
După calcularea punctajelor, în a doua etapă a
Campionatului Moldovei la Karting, primul loc în clasa ”Naţional 60” l-a ocupat
Feraru Victor (numărul 95), locul doi i-a revenit lui Guţu Artiom (numărul 4), iar
pe locul trei s-a poziţionat cel mai mic participant al competiţiei –
Mitcovschii Daniil (numărul 1). Câştigătorii etapei secunde al Campionatului
Moldovei la Karting în clasa ”Rotax MAX” s-au poziţionat în felul următor – primul
loc l-a ocupat Munteanu Eugen (numărul 31), al doilea loc i-a revenit lui
Ameţinschii Alexandru (numărul 7) şi asta în ciuda ieşirii sale din prima
cursă, în timp ce a treia poziţie a ocupat-o Gladchih Andrei (numărul 58). Participanţii
au primit diplome, cupe şi multe premii din partea sponsorilor precum Big Shock
şi Bemol, şi desigur nu s-a uitat de şampanie.
A doua etapă s-a încheiat pe o notă destul de
pozitivă, organizatorii, participanţii şi spectatorii fiind nespus de mulţumiţi
cu cursele spectaculoase şi cu rezultatele obţinute. Bucuria s-a extins atunci
când preşedintele FARM a făcut câteva ture cu kartul, menţionând dinamica extraordinară al acestuia.
Rezultatele etapei secunde
Clasa ”Rotax MAX”
Poziţia/Pilot/Nr kartului
1. Munteanu Eugen, 31
2. Ameţinschii Alexandru, 7
3. Gladchih Andrei, 58
4. Railean Alexandru, 25
5. Colibaba Alexandru, 15
6. Calinin Alecsei, 1 (nu a finisat cursa)
Clasa ”Naţional 60”
Poziţia/Pilot/Nr kartului
1. Feraru Victor, 95
2. Guţu Artiom, 4
3. Mitcovschii Daniil, 1
Clasamentul campionatului
Clasa ”Rotax MAX”
Poziţia/Pilot/Nr kartului/Puncte
1. Munteanu Eugen, 31, (178)
2. Ameţinschii Alexandru, 7, (163)
3. Railean Alexandru, 25, (163)
4. Gladchih Andrei, 58, (160)
5. Colibaba Alexandru, 15, (160)
6. Cotorobai Vladimir, 32, (80)
7. Calinin Alecsei, 1 (0)
Clasamentul campionatului
Clasa ”Naţional 60”
Poziţia/Pilot/Nr kartului/Puncte
1. Feraru Victor, 95, (177)
2. Guţu Artiom, 4, (171)
3. Mitcovschii Daniil, 1, (162)
4. Cotorobai Nichita, 22, (82)
Comentarii ( )