12 iunie 2012
A treia etapă al Campionatului Moldovei la Karting - rezultatele
În ciuda căldurii insuportabile, a treia etapă al Campionatului Moldovei la Karting s-a desfăşurat cu succes! În ziua cursei, duminică, 10 iunie, prognozele au promis temperaturi ridicate, chiar şi vântul destul de puternic, nu a putut să răcorească piloţii ce erau aproape copţi în costumele sale.
Faţă de primele două etape desfăşurate în oraş, cei mai tari spectatori şi desigur piloţii din binecunoscutele clase "Rotax Max" şi "Naţional 60", s-au adunat departe de agitaţia oraşului pe circuitul de la Grigoriopol, ce se află la 45 km depărtare de Chişinău. În afara clasamentelor, a mai participat şi un pilot din clasa "KZ-2" – Gînga Tudor (numărul 44). Piloţii noştri sunt bine cunoscuţi cu fiecare denivelare de pe circuitul de 1080 metri din Grigoriopol. Chiar dacă este extrem de dificil, circuitul este foarte interesant, astfel încât piloţii trebuie să adapteze condiţiilor de aici, să-şi perfecţioneze stilul de pilotare şi de abordare corectă a virajelor, şi nu în ultimul rând este crucială setarea precisă a kartului. Tinerii piloţi ai clasei "Naţional 60" au pornit pe jos de-a lungul traseului pentru al explora.
Primul pilot, care a început turele de teste, a fost Eugen Munteanu (numărul 31), care de mai multe ori reconfigura kartul său şi din nou ieşea pe circuit, pentru a verifica setările noi. Restul piloţilor au remarcat că în anumite zone circuitul este murdar, mai ales în zonele de frânare, care puteau juca feste neplăcute piloţilor. Aşa sa şi întâmplat cu Gînga Tudor (numărul 44), care a ieşit în decor de mai multe ori. Înainte de calificări, alegerea presiunii în pneuri i-a dat mari bătăi de cap piloţilor. Practic toţi piloţii au făcut mici erori de pilotaj. Acestea se refereau cât la alunecări sub frânari intense, atât şi la abaterile de la traiectoria corectă, ce rezultau în derapaje pe iarba din împrejurimea circuitului. Cineva a avut probleme cu kitul de protecţie, dar defecţiuni grave, care erau de aşteptat pe acest traseu dificil, spre mirarea piloţilor, nu au apărut. Dar, cu toate acestea, piloţii au fost chinuiţi de căldură şi circuitul neiertător.
Calificările clasei "Rotax Max", au fost dominate de Munteanu Eugen (numărul 31), fiind urmat de Railean Alexandru (numărul 25) şi de Ameţinschi Alexandru (numărul 7). În clasa "Naţional 60", calificările au fost anulate, pentru a nu pune în pericol sănătatea copiilor pe căldurile insuportabile, astfel încât participanţii au fost aranjaţi pe grila de start după nivelul de pregătire. După calificările clasei "Rotax Max”, la startul primei curse au ieşit piloţii clasei "National 60", care aveau să parcurgă 7 ture pe circuit.
Chiar din primele clipe după startul cursei, Guţu Artiom (numărul 4) a înaintat vertiginos, dar nici Mitcovschi Daniel (numărul 1), care a adus la a treia etapă noul său kart, a fost destul de rapid. Cel mai tânăr participant cu numărul 95, Gînga Daniel, din cauza kartului mai slab a rămas destul de mult în spatele liderilor. După câteva ture şi Mitcovschi Daniel (numărul 1) a început să rămână în urma liderului cu 6 secunde, iar Gînga Daniel (numărul 95) pierdea deja 25 de secunde. Şapte ture au trecut ca un fulger şi prima cursă sa încheiat similar cu poziţia piloţilor la start.
Cinci minute mai târziu, pe linia de start al
primei curse de 14 ture, au sosit piloţii clasei "Rotax Max". După
un cerc de încălzire şi unul de aranjare a peletonului, care au decurs destul
de silenţios, steagul alb a dezlănţuit motoare Rotax!
Startul a fost câştigat de Railean Alexandru (numărul
25), dar în penultima curbă a primului tur, el a fost depăşit pe interior de
Munteanu Eugen (numărul 31). Cu
un cerc mai târziu, aceeaşi manevră a încercat şi Ameţinschi Alexandru (numărul
7), care l-a atacat pe Railean Alexandru. Cel din urmă a reuşit să-şi apere
poziţia. În acel moment, Munteanu s-a îndepărtat cu o secundă şi jumătate de
adversarii săi. Un alt
tur mai târziu, şi liderul era deja la o distanţă de 4 secunde.
Punctul crucial al cursei s-a desfăşurat pe curbele strânse al circuitului, unde Ameţinschi Alexandru l-a depăşit pe Railean Alexandru. Lupta în miezul peletonului era într-atât de strânsă, încât Ameţinschi, Railean şi Levcenco Mihail (numărul 58) mergeau în timp de o secundă! Pe ultima poziţie, cu două secunde în urma lui Levcenco, se situa Calinin Alexei. Din păcate, Gînga Tudor (numărul 44) a părăsit cursa, înainte ca aceasta sa atingă ecuatorul.
Chiar dacă distanţa până la Munteanu Eugen,era stabilă şi constituia 4 secunde, lui Ameţinschi Alexandru nu-i ajungea viteză pentru a se apropia de liderul cursei. În timp ce cei trei lideri mergeau cu distanţe stabile între ei, adevărata luptă sa dat pentru locul patru! Spre finalul cursei, din cauza oboselii Levcenco Mihail a început să piardă din viteză, cu ce sa şi folosit Calinin Alexei, care l-a atacat în repetate rânduri şi în cele din urmă a devansat adversarul său. Iar Levcenco nu s-a dat bătut şi l-a contraatacat pe Calinin Alexei. Manevra a eşuat, în momentul când kartul lui Levcenco a fost propulsat în spatele kartului lui Calinin.
Lovitura puternică nu i-a dezechilibrat pe piloţi, care au continuat cursa, însă Levcenco nu a mai avut şanse de atac. Primul la finiş a ajuns Munteanu Eugen (numărul 31), cu 6 secunde mai apoi, pe locul secund a ajuns Ameţinschi Alexandru (numărul 7), în timp ce peste 12 secunde în spatele liderului, pe locul trei a ajuns Railean Alexandru (numărul 25).
După prima cursă în clasa "Rotax Max", pe circuit s-au aliniat piloţii clasei "Naţional 60", care în a doua cursă a zilei trebuiau să parcurgă 10 ture. De la cursă nu se aştepta ceva supranatural, însă se pare că din cauza tensiunii şi căldurii insuportabile copii au fost puţin afectaţi, astfel încât chiar în prima tură, după secţiunea de mare viteză, Mitcovschi Daniel (numărul 1), a ieşit în decor fiind depăşit de pilotul sub numărul 95.
Reîntors în cursă, Mitcovschi Daniel l-a depăşit pe Gînga Daniel (numărul 95), care a pierdut controlul în una din curbe. Chiar dacă a depăşit pilotul situat pe a doua poziţie, Mitcovschi Daniel a rămas pe poziţia trei, deoarece ieşirea sa în decor l-a costat un tur din cursă. Între timp, liderul cursei, Guţu Artiom îl depăşiseră pe Gînga Daniel cu un tur.
Spre finalul cursei, în turul 8, Mitcovschi Daniel l-a devansat pe Gînga Daniel, ocupând locul secund. În scurt timp după această depăşire, Guţu Artiom deja finisa cursa. Astfel, clasarea piloţilor din a doua cursă a fost identică cu cea a primei curse.
Peste 15 minute, la startul cursei finale cu o durată de 19 ture, au fost invitaţi piloţii clasei "Rotax Max". Alinierea piloţilor în cea de a doua cursă a fost similară cu poziţiile piloţilor clasaţi în prima cursă. Dar steagul alb iarăşi a făcut schimb de poziţii. Cu un start senzaţional, poziţia de lider a obţinut-o Ameţinschi Alexandru (numărul 7), iar Calinin Alexei (numărul 1) a catapultat de pe poziţia a 4-a, pe poziţia 3-a depăşindu-l pe Railean Alexandru (numărul 25).
La rândul său, Railean l-a depăşit pe Calinin chiar
în prima tură, iar cel din urmă a întreprins o mişcare de contraatac, care a
eşuat. În acel moment, prin apropiere se afla Levcenco Mihail (numărul 58), care s-a strecurat pe interior,
depăşindu-l pe Calinin, astfel situându-se pe poziţia 4-a.
În a treia tură, Munteanu Eugen (numărul 31) la depăşit pe Ameţinschi Alexandru, în aceeaşi curbă, unde l-a depăşit şi pe Railean Alexandru în prima cursă. Ameţinschi a încercat să-şi apere poziţia de lider, dar Munteanu a lucrat foarte precis la manevra sa, în urma căreia a obţinut locul întâi. Pe parcursul turelor rămase, poziţiile au fost neschimbate, crescând doar distanţele dintre piloţi. Era evident că piloţii erau afectaţi de căldură şi traseul complicat, care necesita multă forţă fizică.
Ca şi în prima cursă, liderii au fost aceeaşi - primul
a venit Munteanu Eugen (numărul 31), al doilea Ameţinschi Alexandru (numărul
7), şi al treilea Railean Alexandru (numărul 25). Schimbate
fiind poziţiile dintre Levcenco Mihail (numărul 58) şi Calinin Alexei (numărul
1).
Obosiţi, darfericiţi, piloţilor le-au ajuns forţe pentru efortul final - pentrupodium. În timp ce piloţii clasei "Naţional 60" au primit diplomeşi cupe, piloţiiclasei "Rotax Max" au
savurat şi un duş rece din sticlele de şampanie! De o baie de şampanie pe cinste, a avut parte câştigătorul etapei trei, Munteanu Eugen, care în urmă performanţelor similare din primele două etape, este liderul incontestabil al campionatului, cu 19 puncte în faţa lui Ameţinschi Alexandru. În timp ce în clasamentul general al clasei "Rotax Max" nimic nu s-a schimbat, atunci clasamentul clasei "Naţional 60" a suferit schimbări majore. Ratând a treia etapă, Victor Feraru a coborât de pe prima, pe a treia poziţie. Acest lucru i-a permis lui Guţu Artiom să devină lider al campionatului.
Rezultatele etapei trei
Clasa ”Rotax MAX”
Poziţia/Pilot/Nr kartului
1. Munteanu Eugen, 31
2. Ameţinschii Alexandru, 7
3. Railean Alexandru, 25
4. Calinin Alecsei, 1
5. Levcenco Mihai, 58
6. Gînga Tudor, 44 (nu a finisat cursa)
Clasa ”Naţional 60”
Poziţia/Pilot/Nr kartului
1. Guţu Artiom, 4
2. Mitcovschii Daniil, 1
3. Gînga Daniil, 95
Clasamentul campionatului
Clasa ”Rotax MAX”
Poziţia/Pilot/Nr kartului/Puncte
1. Munteanu Eugen, 31 (267)
2. Ameţinschii Alexandru, 7 (248)
3. Railean Alexandru, 25 (245)
4. Gladchih Andrei, 58 (160)
5. Colibaba Alexandru, 15 (160)
6. Cotorobai Vladimir, 32 (80)
7. Levcenco Mihai, 58 (79)
8. Calinin Alecsei, 1 (79)
Clasamentul campionatului
Clasa ”Naţional 60”
Poziţia/Pilot/Nr kartului/Puncte
1. Guţu Artiom, 4, (260)
2. Mitcovschii Daniil, 1 (247)
3. Feraru Victor, 95 (177)
4. Cotorobai Nichita, 22 (82)
5. Gînga Daniil, 95 (82)
Comentarii ( )