1 august 2012
A patra etapă al Campionatului Moldovei la Karting - rezultatele
Odată cu etapa patra, care a avut loc pe 29 iulie, Campionatul Moldovei la Karting, se apropie de sfârşit. A doua oară consecutiv, kartingul s-a desfăşurat pe circuitul de 1080 metri din Grigoriopol, Transnistria.
Pentru ca a 4-a etapă să nu fie asemănătoare cu a 3-a etapă, organizatorii au hotărât să schimbe direcţia în care avea să se dea startul curselor. Astfel, participanţii claselor ”Rotax MAX” şi ”Naţional 60” aveau posibilitatea să cunoască o altă latură al traseului. Schimbul direcţiei nu a făcut traseul mai lejer pentru piloţi, fiind la fel de complicat şi dur ca şi la a treia etapă. Indiferent de direcţie, porţiunea de viteză a traseului are propria sa trambulină, căreia i se mai adăuga şi temperatura infernală al aerului la sol de +52 grade Celsius!
Căldura insuportabilă nu i-a oprit pe piloţi, care trebuiau să parcurgă trei manşe de antrenament a câte 10 minute fiecare. După fiecare manşă de antrenamente al piloţilor clasei ”Naţional 60”, pe circuit ieşeau piloţii clasei ”Rotax Max”, astfel şi unii şi alţii aveau câte zece minute de a se pregăti pentru următoarea manşă. În acest răstimp piloţii puteau să schimbe setările şasiului sau să modifice presiunea în pneuri şi să se mai răcorească un pic. Temperamentul piloţilor clasei ”Rotax Max” a început să se amplifice chiar de la antrenamente, unde ei imitau tempoul din curse şi urmăreau comportamentul şi traiectoriile oponenţilor săi.
Din păcate, în manşa a treia de antrenamente, sa defectat motorul pe kartul participantului sub numărul 58, Levcenco Mihai, ceea ce nu i-a permis să participe în curse, cu toate că viteza, pe care Mihai o arata pe parcursul antrenamentelor, era demnă de laude.
Între timp, au trecut şi calificările, care aveau la bază două ture de calificare pentru fiecare pilot. Timpii în calificările clasei ”Rotax Max” au fost destul de strânşi. Pe câştigătorul calificărilor din clasa ”Rotax Max”, Munteanu Eugen (nr. 31) îl separau doar 0,05 secunde de Ameţinschi Alexandru, care s-a poziţionat pe poziţia secundă! Ulterior a fost dat startul primei curse din clasa ”Naţional 60”.
La antrenamente, piloţii începători, comiteau multe greşeli, în curse, însă, ei pilotau mult mai stabil. Chiar la începutul primei curse din clasa ”Naţional 60”, în care tinerii piloţi aveau să parcurgă 7 ture, poziţia de lider a căpătat-o Mitcovschii Daniel (nr. 1), care a doua etapa la rând participă cu un kart mai performant. Se pare că Daniel s-a acomodat cu micuţul său bolid şi a început să arate rezultate mult mai bune, care l-au luat prin surprindere pe liderul campionatului, Guţu Artiom (nr. 4).
De la primele cotituri, Daniel s-a îndepărtat mult de urmăritorul său. Dar în turele următoare, Artiom a început să-l ajungă pe liderul cursei. Piloţii mai puţin rapizi, Gînga Daniel (nr. 95) şi Mitcovschii Miroslav (nr. 11), au fost uşor depăşiţi cu o tură de liderii cursei. În cele din urma, distanţa între Mitcovschii Daniel şi Guţu Artiom, s-a micşorat de la patru la două secunde. Trecură încă câteva ture, iar distanţa între lideri constituia aceleaşi două secunde şi doar spre sfârşitul cursei, Artiom s-a activizat şi a început să se apropie nemilos, reuşind să reducă distanţa de la 2 la 0.5 secunde! Doar puţin i-a mai trebuit lui Artiom pentru depăşirea concurentului său, dar nu a fost să fie. Iar cât de spectaculos a fost finişul, cu o distanţă între locurile unu şi doi de doar câţiva centimetri!
Într-un final, locul întâi a fost luat de Mitcovschii Daniel (nr. 1), iar foarte aproape a fost Guţu Artiom (nr. 4) clasat pe locul secund. Locul trei l-a ocupat Gînga Daniel (nr. 95), iar la o distanţă de jumătate de tură în urma lui, pe locul patru s-a clasat Mitcovschii Miroslav (nr. 11).
Fără a pierde prea mult timp, pe traseu au ieşit piloţii clasei ”Rotax Max”, care s-au îndreptat către prima lor cursă, de 14 ture, concomitent încălzind pneurile karturilor. Liniştea, care predomina după amiaza zilei călduroase de duminică, a fost spulberată de vuietele răsunătoare a motoarelor Rotax, cheia pentru care au fost steagurile albe! Cel mai rapid la start a fost Ameţinschii Alexandru (nr. 7), strategia căruia consta din îndepărtarea rapidă de urmăritorul său principal şi liderul campionatului Munteanu Eugen (nr. 31).
Neajungând bine la a doua curbă, Gînga Tudor (nr. 44) a derapat pe circuit, pierzând secunde preţioase. Chiar de la bun început Eugen a început să-l atace pe Alexandru, iar între timp, undeva la coadă, Railean Alexandru (nr. 25) şi-a îmbunătăţit poziţia, urcând de pe penultimul loc pe locul patru, în urma depăşirii lui Colibaba Alexandru (nr. 15). Chiar în turul doi, Eugen a efectuat o mişcare decisivă, depăşindu-l pe interior pe Ameţinschi Alexandru. Această depăşire a fost una extrem de dură, având la bază şi un mic acroşaj, care a stârnit dispute după cursă. Să revenim la cursă, însă.
Tot în turul secund, Calinin Alecsei (nr. 5) a comis o greşeală parcurgând ceva distanţă pe acostament, ceea ce i-a permis lui Railean Alexandru (nr. 25) să urce pe locul trei, fiind doar în două secunde distanţă de Ameţinschii Alexandru, care ocupa poziţia secundă. Însă o greşeală, comisă pe parcursul turei numărul trei, l-a trimis pe Railean Alexandru înapoi pe locul patru. Astfel, cu diferenţe de două secunde mergeau mai mult de jumătate din piloţi – Munteanu Eugen (nr. 31), Ameţinschii Alexandru (nr. 7), Calinin Alecsei (nr. 5) şi Railean Alexandru (nr. 25), în timp ce pe locul cinci, cu o distanţă de o secundă de Railean, se afla Colibaba Alexandru (nr. 15).
Cu două secunde şi jumătate în urma lui Colibaba Alexandru, se deplasa Gînga Tudor (nr. 44), care participa în afara clasamentului pe un kart ”KZ 2”. În a patra tură, el a comis o eroare de pilotaj, care l-a propulsat pe acostament. Un timp îndelungat, Tudor se străduia să resusciteze kartul oprit, ceea ce nu i-a reuşit şi în cele din urmă nici nu i-a permis să continue cursa. În timp ce distanţa între liderii cursei constituia două secunde, aflat pe locul patru Railean Alexandru (nr. 25), pierdea lui Calinin Alecsei (nr. 5), patru secunde, dar această distanţă varia de la 2 la 3 şi 4 secunde pe parcursul următoarelor două ture.
Între timp, liderii s-u mai îndepărtat cu doua secunde. După o serie de ture, distanţa între piloţi sa mărit la 4 secunde. Spre finalul cursei, Railean Alexandru a încercat să se apropie de Calinin Alecsei, dar timp pentru depăşire nu mai rămăseseră. Primul la finiş a ajuns Munteanu Eugen (nr. 31), al doilea a fpst Ameţinschii Alexandru (nr. 7), pe locul trei s-a clasat Calinin Alecsei (nr. 5), pe locul patru Railean Alexandru (nr. 25), iar pe ultimul loc a venit Colibaba Alexandru (nr. 15).
După o întrerupere de o oră, la startul cursei doi cu o distanţă de 10 ture, au ieşit micii piloţi ai clasei ”Naţional 60”. De această dată, un start impecabil l-a avut Guţu Artiom (nr. 4), care întrecându-l pe Mitcovschii Daniel (nr. 1), a început rapid să se îndepărteze de el şi restul piloţilor. Chiar în prima tură, kartul lui Mitcovschii Miroslav (nr. 11) a derapat, ceea ce l-a făcut să piardă timp preţios. Distanţa între liderii cursei constituia 2 secunde, dar publicul dorea mai luptă aprigă, căci pe locul secund se deplasa câştigătorul primei curse, Mitcovschi Daniel. Dar se pare că lupta în calitate de urmăritor nu era pe placul lui, caci urmărindu-l pe Guţu Artiom, Daniel comitea foarte multe greşeli, inclusiv un derapaj pe acostament.
Aceşti factori l-au ajutat pe Artiom să se îndepărteze de urmăritorul său cu 10 secunde. Pe a treia poziţie, cu 32 secunde în urma liderului cursei, se afla Gînga Daniel (nr. 95), la rândul său, pe ultimul loc, se deplasa Mitcovschii Miroslav (nr. 11), care pierdea 42 secunde liderului cursei. Turele următoare, l-au distanţat pe Daniel şi Artiom cu încă 6 secunde, totalizând 16 secunde distanţă. Două ture mai apoi, liderii i-au întrecut cu o tură pe piloţii cu numerele 95 şi 11. Derapând de pe traseu în una din ultimele ture, Mitcovschii Miroslav (nr. 11), nu a mai putut continua lupta pentru poziţia trei. În rezultat, finişul cursei a fost practic identic cu cel al primei curse, cu excepţia că Guţu Artiom a luat locul întâi, iar Mitcovschii Daniel a luat locul doi.
Nu a trecut nici două minute, că pe circuit au ieşit karturile potente din clasa ”Rotax Max”, pe care piloţii trebuiau să le conducă pe o distanţă de 19 ture. După ce a fost dat startul, ca şi în prima cursă, întâietatea a avut-o Ameţinschi Alexandru (nr. 7), în urma căruia au accelerat Munteanu Eugen (nr. 31) şi Railean Alexandru (nr. 25). În prima cotitură, o manevră de atac au înfăptuit-o doi piloţi – Munteanu şi Railean, dar nici unuia nu le-a reuşit.
O mică plimbare pe acostament al lui Munteanu Eugen, ia permis lui Ameţinschii Alexandru să se îndepărteze un pic de adversarul său. În acest moment, Calinin Alecsei a încercat să-l depăşească pe Railean pe interiorul curbei, dar fără succes. Pe la mijlocul turei cu numărul patru, Munteanu Eugen l-a depăşit pe Ameţinschii Alexandru, primind poziţia de lider în cursă. Câteva ture la rând, Ameţinschii încerca să contraatace pe Munteanu Eugen, dar nici să ajungă pe poziţia de atac nu putu, în timp ce distanţa între ei era de două secunde stabile. La distanţa de două secunde se deplasau şi Railean Alexandru (nr. 25) şi Calinin Alexei (nr. 5), iar Colibaba Alexandru (nr. 15) pierdea lui Calinin tocmai 8 secunde. Tempoul scăzut al lui Colibaba, ia permis liderului cursei, Munteanu Eugen, sa-l depăşească cu o tură.
Tradiţional, prima poziţie în cursa finală şi după totalurile etapei patru în clasa ”Rotax Max” ia revenit lui Munteanu Eugen (nr. 31), iar pe locul secund pierzând doar două secunde la finişul cursei finale, s-a clasat Ameţinschii Alexandru (nr. 7). După totalurile de puncte, Railean şi Calinin erau la egalitate, dar după regulament, preferinţa se dă rezultatelor din cursa finală, astfel anume Railean Alexandru, care a pierdut liderului 24 secunde, s-a clasa pe locul 3.
Disputele nu au reuşit să stingă bucuria şi
satisfacţia piloţilor, care au rămas cu multe impresii pozitive vizavi de etapa
a patra. După finisarea curselor şi sumarea punctelor, clasamentul Campionatului
Moldovei la Karting în clasele ”Rotax MAX” şi ”Naţional 60”, nu a văzut prea
multe schimbări.
Rezultatele etapei patru
Clasa ”Rotax MAX”
Poziţia/Pilot/Nr kartului
1. Munteanu Eugen, 31
2. Ameţinschii Alexandru, 7
3. Railean Alexandru, 25
4. Calinin Alecsei, 5
5. Colibaba Alexandru, 15
6. Gînga Tudor, 44 (nu a finisat cursa)
7. Levcenco Mihai, 58 (nu a participat în cursă)
Clasa ”Naţional 60”
Poziţia/Pilot/Nr kartului
1. Guţu Artiom, 4
2. Mitcovschii Daniil, 1
3. Gînga Daniil, 95
4. Mitcovschii Miroslav, 11
Clasamentul campionatului
Clasa ”Rotax MAX”
Poziţia/Pilot/Nr kartului/Puncte
1. Munteanu Eugen, 31 (356)
2. Ameţinschii Alexandru, 7 (333)
3. Railean Alexandru, 25 (326)
4. Colibaba Alexandru, 15 (238)
5. Calinin Alecsei, 5 (160)
6. Gladchih Andrei, 58 (160)
7. Cotorobai Vladimir, 32 (80)
8. Levcenco Mihai, 58 (79)
Clasamentul campionatului
Clasa ”Naţional 60”
Poziţia/Pilot/Nr kartului/Puncte
1. Guţu Artiom, 4, (348)
2. Mitcovschii Daniil, 1 (333)
3. Feraru Victor, 95 (177)
4. Gînga Daniil, 95 (164)
5. Cotorobai Nichita, 22 (82)
6. Mitcovschii Miroslav, 11 (80)
Comentarii ( )